Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om detta är rätt tråd för min fråga men jag provar ändå:

Jag skulle vilja boka 2 vuxna och 3 barn CPH-SFO nästa sommar. Planerar att använda 2-4-1 vouchern för mig och frun. Frågan är om Tallin kan boka in mina tre barn ?

Vet inte om detta är rätt tråd för min fråga men jag provar ändå:

Jag skulle vilja boka 2 vuxna och 3 barn CPH-SFO nästa sommar. Planerar att använda 2-4-1 vouchern för mig och frun. Frågan är om Tallin kan boka in mina tre barn ?

Tyvärr inte. Jag försökte boka in hela familjen på en bonusresa förra sommaren. Jag och hustrun bokades genom 2-4-1, men sen tog det stopp. Fick ringa till EB i Sverige och boka barnen, och då fick dom göra en särskild notering att de reste tillsammans med oss, annars gick det inte att boka endast barnen på en bonusresa.

Efter att SAS Tallinn inte ännu hört av sig, ringde jag min kontakt igen för att höra status.

Lasse har pratat med sin manager (i måndags) som spontant ansåg att, eftersom det inte finns F på SK, så bör Vouchern inte vara giltig för bokningar i F inom *A (till SAS destinationer). Dock så insåg managern att detta inte finns reglerat skriftligt någonstans så de har nu skickat en inquiry för att få "svart på vitt" vilka regler som gäller med Vouchern inom *A. Jag passade på att nämna för Lasse att det råkar vara så att det inte finns platser i C på min long haul flight - endast F och att en sådan begränsning därför skulle innebära en del problem, vilket han höll med om, men återkommer så snart han vet mer.

Återkommer!

+1 Gilla (saknar FaceBook) duhhhhh, bara utgick från att det var Facebook koppling på Gilla-funktionen.

Nu Gillar jag allt :D

Last edited:
Då har det kommit ett skritfligt svar från SAS, ang möjligheten att använda vouchern för F med *A:

Dear Pushback,

I am writing to You on behalf of our Manager regarding possible trip with Amex offer and using First Class as an option.

With SAS Amex offer for 50% point discount we could offer You service classes available as travelling with Scandinavian Airlines. Scandinavian Airlines have not implemented First Class on their flights so no First class can be offered while travelling on Star Alliance using AMEX offer.

With Best Regards
Aire Jorro
Service Manager
SAS EuroBonus
Member Service Europe,
Middle East and Africa

Då har det kommit ett skritfligt svar från SAS, ang möjligheten att använda vouchern för F med *A:

Dear Pushback,

I am writing to You on behalf of our Manager regarding possible trip with Amex offer and using First Class as an option.

With SAS Amex offer for 50% point discount we could offer You service classes available as travelling with Scandinavian Airlines. Scandinavian Airlines have not implemented First Class on their flights so no First class can be offered while travelling on Star Alliance using AMEX offer.

With Best Regards
Aire Jorro
Service Manager
SAS EuroBonus
Member Service Europe,
Middle East and Africa

Tack för att vi får svart på vit om denna information. Man får se sig begränsad till C med Amex med andra ord på *A. Fortfarande det bästa alternativet bland svenska kreditkort förstås. antar att man får vara nöjd bara över att ha *A tillgängligheten.

Ska vi därmed anse att "Amex 2-4-1" gäller inom hela Star Alliance upp till C-klass - eller ska man räkna med att behöva argumentera när man ringer?

OT: Varför är just den här bokningen utlokaliserad till Tallinn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen