johhenrik
Medlem
Vi kanske har missförstått det hela. Det har inte minskat antalet poäng man tjänar, utan det är typsnittet de minskat med 96%!I APPen kan jag inte längre se antal poäng man tjänar på en resa.
Vi kanske har missförstått det hela. Det har inte minskat antalet poäng man tjänar, utan det är typsnittet de minskat med 96%!I APPen kan jag inte längre se antal poäng man tjänar på en resa.
Någon som har fått 100% klarhet i om resor efter 1/12, som är bokade innan 1/10, ger de poäng som angavs vid bokningstillfället?
Edit:ändrat till korrekt datum.
SAS skrev:För resor som är bokade innan den 1:a Oktober 2018 med avresedatum är efter den 1:a December 2018 gäller den "Gamla" poängsatsen för resan. Resor bokade efter den 1:a Oktobber med avresa efter den 1:a December gäller den nya poängsatsen.
Och på 2 dagar har vi 50k views och nästan 500 inlägg, dessutom några spinoff trådar från denna.
Hett ämne är det minsta man kan säga, kan inte påminna mig om det varit lika mycket aktivitet runt något annat tidigare.
Ja, fast SAS strösslar inte direkt med bonusplatser till resmål som de flesta VILL resa till. Boston, Chicago och Peking blir inte mer spännande bara för att man åker businessclass dit.För att en C med SAS kostar 4200+1495 SEK om man hängt med i avisracet och således har högsta nivå i MCPremium.
Det var ganska bra drag när tredjepartsloungerna försvann, men inte riktigt så här.Och på 2 dagar har vi 50k views och nästan 500 inlägg, dessutom några spinoff trådar från denna.
Hett ämne är det minsta man kan säga, kan inte påminna mig om det varit lika mycket aktivitet runt något annat tidigare.
Nä, varför skulle de göra det? Sådana platser säljer ju ut till större delen i alla fall.Ja, fast SAS strösslar inte direkt med bonusplatser till resmål som de flesta VILL resa till.
Helt sant. Men om man sedan kan hitta billiga budgetbiljetter dit man vill med Southwest, AirAsia eller liknande så borde det vara det billigaste sättet att ta sig bekvämt över Atlanten/RysslandJa, fast SAS strösslar inte direkt med bonusplatser till resmål som de flesta VILL resa till. Boston, Chicago och Peking blir inte mer spännande bara för att man åker businessclass dit.
Kanske beror på att idag tvingas det flesta affärsresenärerna att åka på billigaste tänkbara biljett medan turisterna numera kan tänka sig att gynna sig lite extra lyx ?Märkligt att det på ett forum som heter Businessclass är så stort intresse för intjäning på de allra billigaste ekonomibiljetterna![]()
Haha, ja. Dags för namnbyte från Business class till Leisure Class?Kanske beror på att idag tvingas det flesta affärsresenärerna att åka på billigaste tänkbara biljett medan turisterna numera kan tänka sig att gynna sig lite extra lyx ?
För typ 20 år sedan satt alla affärsresenärer i Business och alla turister i Ekonomiklass - idag har det nästan blivit tvärtom...
/ TT