Fast varför välja SAS C/Plus när jag kan få en bättre produkt hos andra flygbolag? Tidigare prioriterade jag SAS på resan (höhö) till Guld. Faller guldkortet för att jag inte får ihop det med mina arbetsresor i ekonomi plus privatresor i högre klasser, så finns det ingen anledning att välja sämre flyg med SAS (pris, flygplats, tidtabell) på jobbresorna. Då tar jag billigaste biljett som passar bäst in i schemat. Guldkortet behövs på arbetsresorna, utan guldkort kan jag lika gärna välja något bekvämare (exempelvis direktflyg i stället för mellanlandning). Och utan guldkort behöver jag inte heller prioritera SAS på mina privata resor, då blir det åter igen bästa upplevelse till rätt peng som avgör.Hänger inte med ditt resonemang alls. Du skriver att du privat flyger SAS i C. Då finns det inget billigare sätt än ett SAS Mastercard Premium dit all poängintjäning räknas (inte bara den från flygen). Detta oavsett guldkort eller ej.
För att förtydliga: Jobbresorna går nästan alltid till Helsingfors, London, eller någon annanstans i Europa. Nästan aldrig Interkontinentalt.