Förr i tiden var man ju tvungen att stanna borta över helgen för att kunna köpa billiga biljetter vilket gjorde att Business var enda alternativet om man reste fram och tbx under veckan eller samma dag. Sedan kom resebyråerna på tricket med saxade APEX-biljetter för att kunna åka billigare eftersom prisskillnaden mellan Business och APEX ofta var en bra bit över 50 %.Delvis industrins eget fel. Flexibilitet=business, möjligen plus, premium och liknande för stt undkomma vissa företags resepolicy.
Economy och LCC boskapstransport, utnyttja eller släng biljetten.
Så det skal vara.
Kommer bli huggsexa om dom bästa platserna eller så är det kanske så att folk som inte samlar poäng kommer bry sig speciellt mycket
SAS är ju väldigt konsekvent här. De pratade väl innan på Diamantträffen om hållbarhet som key focus. Lockar man folk att flyga till Miami etc under 3000SEK genom att dela ut poäng vänster och höger till därtillkommande bonusresor är väl aldrig ekologiskt hållbart hur man än gör eller vilket plan/bränsletyp/etc man väljer![]()
Vanlig go sänks ju med ca 50% också, rätt stor minskning kan jag tycka på longhaul.Det är
Väl egentligen det som är på g. Vanlig eco blir inte så drabbat