Senaste nytt

SAS Webshopping

Detta hos Fortum är 12 månader. Mitt går ut i december. Det finns massor av andra bolag som man kan ta ett obundet avtal med, tex vattenfall. Min tanke är att när jag väl lämnat Fortum, kunna signa upp som Nylund igen, men jag vet inte om det räcker med ett avbrott eller om man måste vänta 3-6 månader eller om man aldrig räknas som nykund igen.

Från Fortum's kundtjänst:
"Om du inte haft Fortum som leverantör på minst 12 månader på en adress så räknas du som ny kund på den adressen. Även befintliga kunder kan teckna Eurobonus. Du får då 250 eurobonuspoäng per månad, men ingen välkomstpoäng."

För mig som bor i lägenhet så blev det nån krona billigare än min förra leverantör.
Antingen har du räknat fel eller så har du haft ett anvisningsavtal tidigare, vilket är det dyraste som finns och därför självklart skall bytas mot verkligen vad-för-något-som-helst.

Jag gjorde en stor genomgång med exempelberäkningar på Fortumavtalet förra året i tråden som länkas nedan. Kontentan är att det är ett dyrt avtal, särskilt om man bor i lägenhet. Det går "kanske" att se värdet i att teckna avtalet år 1, i övrigt är det högst begränsat värde och bör undvikas.
Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Du hade troligtvis en väldigt dyr leverantör tidigare i så fall
Kollade snabbt igenom räkningar genom året. Och vad jag kan se så är det i stort sett samma summa/mån som innan Fortum. Nån månad 20kr mer.
Så om jag får betala 20 kr/mån för 250Eb poäng är jag nöjd.
Hade innan den lokala leverantören som endast har grön el och inte direkt billigast.
Tänker byta bort Fortum ändå så fort detta året gått.

Hallon har extrapoäng denna vecka:

Aktuell kampanj: Tjäna 1 500 poäng per köp

I vanliga fall 1 000 poäng per köp

Kampanjen förfaller den 16. Sep 2018

Hallon har extrapoäng denna vecka:

Aktuell kampanj: Tjäna 1 500 poäng per köp

I vanliga fall 1 000 poäng per köp

Kampanjen förfaller den 16. Sep 2018

Är det någon som testat säga upp den några dagar efter beställning? La den billigaste i varukorgen nu och den kostar 34,3kr för september månad. Teknisk sätt borde man kunna komma undan så billigt om man säger upp den till månadsskiftet mot oktober.

Från deras avtal:
"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."

Är det någon som testat säga upp den några dagar efter beställning? La den billigaste i varukorgen nu och den kostar 34,3kr för september månad. Teknisk sätt borde man kunna komma undan så billigt om man säger upp den till månadsskiftet mot oktober.

Från deras avtal:
"10.1 Avtalet löper utan uppsägningstid. Detta innebär att vi och du när som helst kan säga upp Avtalet. Om du önskar avsluta ditt abonnemang så ber vi dig kontakta Hallons kundservice via e-mail eller chatt och meddela detta. Abonnemanget upphör vid nästkommande månadsskifte."

Sa upp den efter en vecka. Funkade bra

Från deras avtal:

Vad la du i varukorgen för den summan?

Toppen