Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

Det stämmer att jag fick mina förmåner, men som högsta status (förutom Pandion) kanske man borde kunna förvänta sig att man åtminstone finns noterad.
Jag har full förståelse för om personalen inte alltid kan ha koll på dem som har status, men här verkade jag inte alls ha funnits ”med”.
Ang OpUp så är min högst personliga erfarenhet att detta blivit mycket vanligare för mig sedan jag blev D jämfört tidigare, men det är möjligen en slump.
Men som sagt, det är kanske inget ”case” man bör plåga kundtjänst med.

Men på riktigt.
Oj toalettpappret var visst slut när jag var inne på toan. Ska jag skicka en claim om hur obehagligt den situationen hade kunnat vara för mig?

Varför driva detta med kompensation till absurdum? Måste vara bättre att den möjligheten finns till komps när det verkligen har strulat.

Jag ber om ursäkt men ibland blir jag så trött på detta tramsande.

När jag flög senast (ARN-PRG) i Go och som Diamond frågade efter gratis dryck blev flygvärdinnan mycket förvånad och ville se mitt kort (vilket jag visade, och fick min dryck) men kommentaren att ”jag såg inte att du fanns på listan”. Har varit Diamond rätt länge och har alla bokningar reg som D. Bör man få kompensation för detta, utifrån att jag således blev utan D-recognition samt även möjligen (?) utan möjlighet till operative upgrade (2 tomma rader i Plus) eller är det för bagatellartat?

Personligen kan jag tycka att det är fullt rimligt att kortet ska visas, oavsett. Underlätta för kabinpersonalen och visa kortet istället för att tänka om du kan få kompensation för detta.

Du fick det du har rätt till. Opup verkar ju inte ha behövts om både du fick plats och det fanns tomma rader i Plus. Således har du ej gått minste om det.

Men på riktigt.
Oj toalettpappret var visst slut när jag var inne på toan. Ska jag skicka en claim om hur obehagligt den situationen hade kunnat vara för mig?

Varför driva detta med kompensation till absurdum? Måste vara bättre att den möjligheten finns till komps när det verkligen har strulat.

Jag ber om ursäkt men ibland blir jag så trött på detta tramsande.

Håller helt med. Att klaga på småprylar in absurdum kommer bara sluta med att kompensation inte ges alls med hänvisning till någon friskrivning någonstans.

Att behöva visa kortet är verkligen ingen sån grej.

Men jag ska erkänna att jag skrattade rätt högt när jag läste klagomålet om ”jag blev inte uppgraderad”.

Bravo @Karlssonskan !!!
Kunde inte sagt det bättre själv! Känns som om det utvecklats en klagokultur där det ska klagas och gnällas på allt, i desperat hopp om några Eurobonuspoäng. SAS borde bestraffa dem som skickar in dumma och helt ovidkommande claims med minst 10 000 MINUSpoäng. Så himla tråkig stil och attityd!

Jag älskar SAS och är glad och stolt över att kunna säga att jag stödjer svenskt (nåja) flyg! Jag har det senaste året fått flyg inställt, blivit försenad, nedgraderad, fått mitt bagage försenat, obefintlig priority boarding, saknat wifi i business på longhaul och haft upprepade problem med bagagedrop. Inte en gång att jag har bett om en enda Eurobonuspoäng för något av detta.

Jag har också helt gratis fått låna dusch efter Austinresan, en vilstol inkl väckning när jag hade lång anslutning, businessuppgradering i Arlandaloungen trots att det egentligen sköts från F-piren, mat och dryck en sen kväll när loungen egentligen skulle stänga men planet var försenat, en privat förevisning på över en timme av en tom 737-600 maskin på Arlanda T4, uttagen till SAS kundundersökningar/tester, fått Fantastisk uppmärksamhet och omtanke från crew när jag flög tillsammans med en person som var livrädd för att flyga och inte minst minimal väntetid i telefon när jag väl behöver ringa in! Inget av detta har kostat mig en enda Eurobonuspoäng.

Jag älskar SAS!!!

Bravo @Karlssonskan !!!
Kunde inte sagt det bättre själv! Känns som om det utvecklats en klagokultur där det ska klagas och gnällas på allt, i desperat hopp om några Eurobonuspoäng. SAS borde bestraffa dem som skickar in dumma och helt ovidkommande claims med minst 10 000 MINUSpoäng. Så himla tråkig stil och attityd!

Jag älskar SAS och är glad och stolt över att säga att jag stödjer svenskt (nåja) flyg! Jag har det senaste året fått flyg inställt, blivit försenad, nedgraderad, fått mitt bagage försenat, saknat wifi i business på longhaul och haft upprepade problem med bagagedrop. Inte en gång att jag har bett om en enda Eurobonuspoäng för något av detta.

Jag har också helt gratis fått låna dusch efter Austinresan, en vilstol inkl väckning när jag hade lång anslutning, businessuppgradering i Arlandaloungen trots att det egentligen sköts från F-piren, mat och dryck en sen kväll när loungen egentligen skulle stänga men planet var försenat, en privat förevisning på över en timme av en tom 737-600 maskin på Arlanda T4, uttagen till SAS kundundersökningar/tester och inte minst minimal väntetid i telefon när jag väl behöver ringa in. Inget av detta har kostat mig en enda Eurobonuspoäng.

Jag älskar SAS!!!

Word.

När jag flög senast (ARN-PRG) i Go och som Diamond frågade efter gratis dryck blev flygvärdinnan mycket förvånad och ville se mitt kort (vilket jag visade, och fick min dryck) men kommentaren att ”jag såg inte att du fanns på listan”. Har varit Diamond rätt länge och har alla bokningar reg som D. Bör man få kompensation för detta, utifrån att jag således blev utan D-recognition samt även möjligen (?) utan möjlighet till operative upgrade (2 tomma rader i Plus) eller är det för bagatellartat?
Det var väl just diamond recognition du fick, dvs de hade inte koll...
Skämt åsido, att begära ersättning för något sådant förstår jag inte över huvud taget.
Vad det gäller opup så får man ju det för att de behöver flytta folk av olika anledningar. Här verkar det vara varit tomma säten och helt rätt av sas att inte ge dessa gratis om det inte behövs. Jag har väl gjort ett hundratal legs med sas inom Europa och aldrig fått en opup till plus om det inte varit så att planet varit helt fullt och några behövts flyttats på.

Jag tackar för den respons jag fått på mina inlägg och jag kommer inte begära någon ersättning eftersom jag i praktiken fått det jag är berättigad till, och håller med om att man inte bör urvattna systemet genom att begära ersättning i tid och otid. Jag tycker dock ändå att det finns ett värde i att våga utmana i tanken var gränsen går för när ersättning rimligen kan begäras.

Något jag ändå vidhåller är att jag fortfarande tycker att det borde vara bättre koll i kabinen på vilka som är statuskunder och undrar om man tex även på LH säger till en HON att hen inte finns med på listan.

Något jag ändå vidhåller är att jag fortfarande tycker att det borde vara bättre koll i kabinen på vilka som är statuskunder och undrar om man tex även på LH säger till en HON att hen inte finns med på listan.
Kanske inte en helt rättvis jämförelse. Har för mig att antalet diamods är 20K+ medans HON ligger på 3-5K. Och det skall väl dessutom ses i skenet av totala antalet medlemmar.

Toppen