Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

Jeg sendte en email og beklagede mig over at det tog dem 2 dage om at fikse min kuffert(de fik den ikke med fra ARN -> CPH). Det skal ikke tage 2 dage når de misser den på en point to point flyvning. Da jeg prøvede at ringe til deres baggage service sad jeg i kø i 30 minutter og gik en plads frem i køen før jeg lagde på.

Jeg beklagede mig også over at internettet ikke virkede fra Split til CPH(Alle andres virkede men ikke mit, da deres system ikke kunne genkende min booking, hverken gennem min EB konto eller booking reference).

Jeg sad på Plus og er EBD.

Og så selvfølgelig den klassiske. Har indenfor den sidste uge haft 2 flyvninger uden prio boarding(i OSL og Kbh).

Jeg fik lige præcis 0 point i kompensation. :mad::mad:

Hvor fanden skal jeg sende min klage til? De nævner ikke engang de andre ting jeg beklagede mig over i deres svar.

Lorte selskab.

Dear Mr. X

Thank you for your feedback.

I would like to apologize for the long waiting time you encountered when calling SAS and I understand your frustration. We understand your time is valuable and we do not want our travelers to waste their time on the telephone.

Recently, we have received an unusually high number of calls and, as a result, customers are experiencing an unacceptable waiting time. We are constantly working to improve and refine the service so that you receive a fast and efficient service. We are sorry we did not meet your expectations on this occasion.

We at SAS has a strong focus on taking advantage of the views and suggestions that our travelers share with us. Therefore, we are very grateful to you for taking the time to contact to us with your views on our product.

Today we have forwarded your feedback to the departments concerned so that they can take part of what you have written and use this in their improvement.
Again, many thanks for your comments and I wish you a nice day!

I hope that you will continue to choose SAS for your travels.
Dela upp ditt klagomål på olika ärenden.
  1. Problem med väskan och att det tog tid (här tror jag itne man får ersättning)
  2. Wifi som inte fungerade för de inte kände igen din bokning (eventuellt kan du få någon goodwill men du skulle köpt wifi och krävt ersättning, det hade varit enklast)
  3. Utebliven prioboarding ger väl normalt inte kompensation, men bra att påtala. Får man kompensation får det ses som positivt.

Jeg beklagede mig også over at internettet ikke virkede fra Split til CPH(Alle andres virkede men ikke mit, da deres system ikke kunne genkende min booking, hverken gennem min EB konto eller booking reference).

När det händer brukar jag bara visa felet på inloggningssidan så loggar personalen in med voucher istället.

5000 EB poäng som kompensation för strul med fasttrack i Lissabon. Fick stå lite på mig mig, men ändå en väldigt tillmötesgående medarbetare som hjälpte till. I första taget fick jag en standard yxskaft A1 formulär om att Fasttrack inte gäller på alla destinationer.

Meddelade att det förstod jag till viss del,men att jag uppgraderat mig enligt bidupgrade med just iden att få fasttrack. Sedan på flygplatsen blivit dirigerad till fasttrack av incheck, blivid nekad och skickad till 3 olika platser i ren förvirring och slutligen ställts i vanliga kön i 30min.

Slutresultat 5000 poäng per pers i bokningen. Helt ok för en timmes strul.

Findes voucher stadig på deres nye high speed? Jeg spurgte og de sagde at der ikke var noget de kunne gøre :(
Vet ej.
Jag har bara sett dessa voucherkoder på longhaul, och även på dessa 8h+flygningar klagar de på att de inte har tid att springa runt med vouchers hela tiden...
Ah sant detta var på long haul. Jag fick resa på mig, gå bak i galley så skakade dom fram en kod från ett skåp. De går inte runt med dessa och de flesta ombord tror väl att det helt enkelt inte funkar och struntar i det.

När jag flög senast (ARN-PRG) i Go och som Diamond frågade efter gratis dryck blev flygvärdinnan mycket förvånad och ville se mitt kort (vilket jag visade, och fick min dryck) men kommentaren att ”jag såg inte att du fanns på listan”. Har varit Diamond rätt länge och har alla bokningar reg som D. Bör man få kompensation för detta, utifrån att jag således blev utan D-recognition samt även möjligen (?) utan möjlighet till operative upgrade (2 tomma rader i Plus) eller är det för bagatellartat?

Bör man få kompensation för detta, utifrån att jag således blev utan D-recognition

Du fick ju dina Diamondförmåner efter uppvisande av kort?
samt även möjligen (?) utan möjlighet till operative upgrade (2 tomma rader i Plus) eller är det för bagatellartat?

Varför hade du ingen möjlighet till operative upgrade? Det är ingen statusförmån, utan just en operative upgrade.

Toppen