henke12
Medlem
Mycket konstruktiv och även lite mindre konstruktiv kritik.
Jobbar du på SAS?
Tänkte på "Shit happens såsom väskor blir sena."
Nope, jag är en helt vanlig medlem. Har dock erfarnhet från att tidigare arbetat på handlingbolag.
Och som erfaren resenär (som du också borde vara med tanke på EBD?) vet jag att saker går snett ibland när man reser.
Väskor kommer inte med, din önskade mat tar slut, det blir dimma, det blir snökaos, flygbussen får punka... etc
Det spelar ingen roll VART bagage förlorades, det är last carrier/slutdestinationens flygplats som sköter spårning av bagage.Min väska var taggad till XIY och det anmäldes på slutdestinationen hos sista carrier, i detta fall Air China.
Att kontakta Air China i Xi'an för att få någon som helst hjälp, ja det låter ju bra...
Jag pratar tyvärr inte tillräckligt bra Kinesiska för att kunna kommunicera gällande ett ärende. Däremot gjordes en rapport på slutdestinationen så som det skall vara
....
Gällande vem jag pratar med om borttappat bagage bör väl vara gällande VART bagaget förlorades??? Efter att ha pratat med SAS erkände de att väldigt många väskor aldrig kom ombord flygen som lämnade Arlanda den 29/7 pga deras bagagehanteringssystem...
Austrian har aldrig hanterat mina väskor i detta fall har SAS samt Finn Air hanterat mina väskor (vilket är väl synligt på den extra taggen på mitt bagage då det anlänt), förklara gärna för mig varför jag skall anklaga Austrian för förlust av bagage?
Last carrier är Air China, dock var den senaste som hanterade mitt bagage SAS och inte Austrian.
Vad SAS skulle gjort för att inte bagaget skulle kommit bort???? Hmmm how about putting it on the plane???
Vad skulle Austrian kunna hjälpa mig med, i detta fall nada!
SAS bokade ju om dig till Austrian, då övergår ansvaret till Austrian.
Jag missförstod dock dig och trodde din sista flygning var med Austrian.
Mitt nya besked blir att det är Air China du ska prata med.
Varför jag blandar in BC har svarats i tidigare inlägg... Däremot skulle jag inte direkt kalla de fakto att jag nämnde i ett e-mail att jag är medlem på forumet för att bespara mig och SAS besväret med ett erbjudande på 5k poäng...
(Brott mot forumregler att ha flera användare) Mnja då det inte går att återfå mitt lösenord pga captcha inte fungerar (använde mobil och inte dator/laptop) då jag fortfarande inte hade fått min laptop när jag försökte byta lösenord och det var en omöjlighet att få det att fungera. Jag försökte nog bara 5-6ggr, men vill du slänga ut mig pga detta, be my Guest.
Spelar ingen roll vad jag vill, jag är bara en vanlig medlem. Precis som du. Jag är varken admin eller moderator.
Okej? Du vill inte bråka med Austrian men du vill bråka med SAS. För att du kan och "inte en passagerare som normalt höjer min röst, klagar eller påpekar ersättning. "Har inte tänkt bråka med Austrian då de är fullständigt medvetna om att deras bakersta sätesrad har mindre lutning med mera. Det finns ju en anledning varför dessa säten är rödmarkerade i seatmaps. Jupp vet att man teoretiskt inte är garanterad sitt säte, väljer dock högaktningsfullt att skita i det Och klagar ändå, varför? Jo för att jag kan!
Får inte ritkigt ihop det.
Observera att mina smileys inte kom med, det var ett gäng... Men funkar tyvärr ej med min mobil...
Många hälsningar//
P.Larsson
Synd, utan smileys tolkas ofta skriven text väl hårt.
Hej Tonton,
......
Jag bad om plats på SAS kärra dagen efter, tyvärr tyckte de att det var bättre att flyga via VIE med Austrian. Jag frågade inte om anledningen till att jag flög med OS var platsbrist på SAS eget plan, eller att OS flög tidigare.
Mvh / P.Larsson
Detta låter ju väldigt konstigt, du bad om SAS men fick OS utan anledning?
Hur löd konversationen?
Hoppas verkligen hemresan sker i en bekvämare stol och att du får med alla grejer hem (och kanske en Courtesy upgrade som tröst)!