Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Boka första bästa du hittar, just nu ser jag inga lediga awardplatser i Business alls till Mauritius under November. I Maj och Juni 2019 ser jag ett par avgångar med bonusplatser i Business med South African via Sydafrika, det blir dock dyrare via den zonen och inte säkert att Tallinn godkänner den vägen.
Mauritius ingår numera tyvärr i samma zon som Sydafrika så blir inte dyrare att ta den vägen.

Hej,

Har för avsikt att försöka boka en resa för 2 personer Från Arlanda till Mauritius i början av November i Busniess för avsikt att bo på plats 6 nätter.
är EBG och har en Amex 2-4-1 Voucher.

Vilket bolag Tycker ni att man skall försöka komma med?
Trodde först att det var mest Turkish men har sätt nu att det finns Austrian,Swiss,Lufthansa och säkerligen fler.

Har aldrig bokat en resa hos Tallin tidigare. Behöver man ha allt klart med vilket bolag man vill åka och flight nr m,m eller kan dem ta fram förslag åt en ?

MVh Henrik
Instämmer med föregående, hittar du ngt så boka, du kan alltid boka om/av senare.
Vi åkte ToR Mauritius okt/nov 2017. Utresa med Turkish (nattflight) och hem med Austrian (dagflight), mkt nöjd med båda. Turkish bäddar dessutom sängen i business. Kanske lättare (men dyrare) att hitta award-biljetter nu när man kan åka via Sydafrika?

Jag har en EB- bokning ARN CPH SIN AKL SIN CPH. Jag saknar sista benet hem till ARN eftersom de inte hade släppt bonusplatserna på dem sträckan då.
Nu behöver jag lite kreativ hjälp om hur jag ska få till det.
Att boka om och lägga till den sträckan är inte aktuellt eftersom det då blir 4000 kr dyrare skatter etc. Kan man boka separat och lägga ihop bokningarna så att det går att checka bagage hela vägen etc. Hur skulle ni göra?

Jag har en EB- bokning ARN CPH SIN AKL SIN CPH. Jag saknar sista benet hem till ARN eftersom de inte hade släppt bonusplatserna på dem sträckan då.
Att boka om och lägga till den sträckan är inte aktuellt eftersom det då blir 4000 kr dyrare skatter etc. Kan man boka separat och lägga ihop bokningarna så att det går att checka bagage hela vägen etc. Hur skulle ni göra?
Är X2000-tåget som tar knappt 5 timmar till Stockholm C för sådär 250 SEK ett alternativ?

Jag hade bokat en enkelresa från Malmö Sturup - Arlanda, MMX-ARN, för 6000 billiga Eurobonuspoäng. Du kan ta Öresundståget från Kastrup CPH till Malmö Centralstation. Där byter du från Öresundståget till Flygbussen ut till Malmö Sturup MMX. Lite meck med transporten mellan flygplatserna men på det hela taget inte farligt. Det är smidigt att byta på Malmö C men sedan beror ju förstås allt på vilka mängder bagage du tänkt färdas med.

Du kan normalt lägga till en annan bokning när du checkar in online, men det är när du checkar in med SAS vilket du inte lär göra i detta fall. Hursom, om du har en separat bokning CPH-ARN så kan de i många fall och om de är välvilliga checka in väskorna hela vägen. Om det däremot blir förseningar som gör att du missar flighten så brukar de inte vara välvilliga med att boka om dig. Men det finns ett rättsfall nyligen där flygbolaget skulle så för kostnaden för ombokning vid försenad flight, även om det var på olika biljetter.

Nej du kan inte lägga ihop flera bokningar. De lär inte checka in två olika bokningar åt dig i Auckland. Åtminstone inget de behöver göra men under har ju skett förut. Då du onekligen har bokat när de inte tog betalt för Singapores bränsletillägg så får du antingen betala det eller göra två bokningar. Sätt dig i mikkeller baren och njut lite och är frukost i väntan på nästa flyg.

Jag hade bokat en enkelresa från Malmö Sturup - Arlanda, MMX-ARN, för 6000 billiga Eurobonuspoäng. Du kan ta Öresundståget från Kastrup CPH till Malmö Centralstation. Där byter du från Öresundståget till Flygbussen ut till Malmö Sturup MMX. Lite meck med transporten mellan flygplatserna men på det hela taget inte farligt. Det är smidigt att byta på Malmö C men sedan beror ju förstås allt på vilka mängder bagage du tänkt färdas med.
Enklare i så fall att hoppa av vid Triangeln och ta Flygbussen ifrån antingen Triangeln eller Södervärn. Man kan även åka tåg in till Köpenhamn Hovedbanegård och gå 5-10 minuter till DGI-byen och hoppa på Neptunbus som kör direkt till Sturup. Men, beroende på var i Stockholmsregionen man bor så är det inte säkert att man sparar så mycket tid jämfört med X2000 hela vägen. Varken Flygbussarna eller Neptunbus kör särskilt ofta och när man åker Öresundståg måste man ha marginaler.

Du kan normalt lägga till en annan bokning när du checkar in online, men det är när du checkar in med SAS vilket du inte lär göra i detta fall. Hursom, om du har en separat bokning CPH-ARN så kan de i många fall och om de är välvilliga checka in väskorna hela vägen. Om det däremot blir förseningar som gör att du missar flighten så brukar de inte vara välvilliga med att boka om dig. Men det finns ett rättsfall nyligen där flygbolaget skulle så för kostnaden för ombokning vid försenad flight, även om det var på olika biljetter.
Tack. Intressant, har du nån länk till det fallet?

Toppen