Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du får fortfarande ha 8 segment även via Tallinn. Det är hur de genomförs som är avgörande.
Du får t.ex lägga till en inrikes-connection för att ta dig till Arlanda, ex. KRN-ARN-FRA-ICN-BKK<<>>BKK-SIN-CPH-ARN-KRN.

Däremot kan man inte maximera genom att ta en direkt-flight till asien-zonen och sedan flyga runt 5-6 segment där längre; utan strikt ett stopp i asien för att ta dig till din destination.

Dåligt ställ fråga av mig! Det är så klart så jag menar, att göra fler stopp i exempelvis Asien. Då är det alltså inte lönt att försöka maximera mer än att göra ett stopp på varje väg...

Tack!

Ja, det var ju inte direkt det du frågade om. :)
Nej för jag trodde att regeln om stopp berodde på Tallins regler. Och att jag var lite förhastad! :)
Det kan det absolut vara. Men man får tänka till lite numera för att maximera saker och ting.
Jag ska boka en First resa till Asien och vill maximera. Hjälper inte supermycket att flyga MMX-ARN-CPH i Plus :) Men jag förstår vad du menar!

• Gilla
Reactions: Gus
Bara för att du inte får flyga runt hursomhelst i Asien längre innebär det ju inte att det inte går att maximera. Det blir bara inte lika bra som tidigare.

Det verkar bara vara i Europe som man far ha 2 byten.
Annars ar det ett byte per zon.
Till exempel Asien till Sydamerika: Ett byte i Asien och ett byte i Nordamerika eller Sydamerika hos Tallinn.
Vet inte hur det skulle bli ifall man aker via Auckland till Sydamerka. Om det nu ar approved.
Helt konstigt.

Till exempel Asien till Sydamerika: Ett byte i Asien och ett byte i Nordamerika eller Sydamerika hos Tallinn.
Vet inte hur det skulle bli ifall man aker via Auckland till Sydamerka. Om det nu ar approved.
Helt konstigt.
Detta är väl bara hos Tallin, en vanlig award går väl att boka din tidigare? Dvs med fler stopp i tex Asien?!

• Gilla
Reactions: Gus
Helt konstigt.
Hvis du skal reise til AKL så er det fortsatt kun lov med 1 stopp i Asia. Så du kan ikke fly f. eks FRA-ICN-SIN-AKL men du må fly FRA-SIN-AKL eller FRA-ICN-AKL.

Hvis du skal reise til AKL så er det fortsatt kun lov med 1 stopp i Asia. Så du kan ikke fly f. eks FRA-ICN-SIN-AKL men du må fly FRA-SIN-AKL eller FRA-ICN-AKL.
Enig men jag syftade på att utgå från T.ex Shanghai.

Så kanske PVG- NRT - AKL - EZE - GIG skulle gå på samma sätt som ARN - CPH - SIN - SYD - AKL går om man ska till Australien / Nya Zeeland.

Nyckeln är nog om man kan flyga direkt mellan NRT och GIG eller inte.

Toppen