Senaste nytt

Lufthansa med dålig First

Det här låter ju totalt out of order.

Tycker faktiskt det.. där kändes det iofs som CC redan hade bett om ursäkt för matincidenten, så det blev lite löjligt för dem att återigen be om ursäkt, så vi blev ju bakåtskuffadde en bra bit..

Kanske inte hade varit så farligt om båda haft EU pass, men en av anledningarna till att man kör business / first är ju även för att komma av snabbt när man väl landat.. det var som sagt ganska många saker jag inte upplevt i F innan, och som jag tyckte var dåliga.

Tycker faktiskt det.. där kändes det iofs som CC redan hade bett om ursäkt för matincidenten, så det blev lite löjligt för dem att återigen be om ursäkt, så vi blev ju bakåtskuffadde en bra bit..

Kanske inte hade varit så farligt om båda haft EU pass, men en av anledningarna till att man kör business / first är ju även för att komma av snabbt när man väl landat.. det var som sagt ganska många saker jag inte upplevt i F innan, och som jag tyckte var dåliga.
Den absolut viktigaste delen i Firstupplevelsen enligt mig, dvs. någon form av sömlöst resande.

Jag tycker du skall summera detta i feedback till Lufthansa. Ring också First-linjen i Frankfurt.

Maten är just nu under all kritik. Det känns som killen/tjejen som var produktchef för Intra-Europa har fått grönt ljus att jobba med First, då det är samma hopplösa gegga. Jag har aldrig flugit med Lufthansa från MEX, men har dom egna eller handlingbolag där? Ingen ursäkt men en förklaring. Är det handlingbolag så måste också denna kritik framföras.

Det blir såhär när man urvattnar produkten. Där är för enkelt och för billigt att åka Lufthansa First med alla bonusplatser och dyl. Börja om Herr Spohr eller lägg ner (som jag tror blir det som kommer hända från och med B777-X kommer).

Min erfarenhet från Nordamerika annars (JFK/EWR, ORD, MIA, BOS, IAD, DEN, SFO) är att där Lufthansa har egna anställda är dessa oftast lysande och ger grym service. Så det är tråkigt om MEX är så annorlunda.

Det lät ju inget bra Har du något annat exempel med? Vet faktiskt inte om det är egen regi i Mexico för LH, Eftersom jag håller till mycket i Sydamerika så försöker jag slippa USA för transfer när jag åker till Europa (immigration mm.), men med din rapport så kommer jag nog prova det nästa tillfälle.

Åkte till JFK från MUC och besättningen var ok. Väldigt reserverade och jag har lite svårt för att de måste påpeka hur man skall göra. T.ex. så hade jag beställt laktosfri mat till fröken och det tolkar LH’s catering som lite trötta stekta grönsaker. Varför man blandar ihop laktosfri mat med vegetarisk mat är för mig obegripligt. Tyder på slapphet och kostnadsbesparingar när man drar alla specialmåltider över en kant. Attityden när hon sedan ville ha vanlig mat var ungefär att då skulle du beställt det från början och ingen ursäkt för att maten inte höll speciellt hög standard.

Föredrar Asiatisk service, de argumenterar inte utan ber om ursäkt och gör vad de kan. Då har jag mycket större förståelse, framförallt pga. att dålig catering inte är deras fel. Dryghet kan jag vara utan.

Åkte till JFK från MUC och besättningen var ok. Väldigt reserverade och jag har lite svårt för att de måste påpeka hur man skall göra. T.ex. så hade jag beställt laktosfri mat till fröken och det tolkar LH’s catering som lite trötta stekta grönsaker. Varför man blandar ihop laktosfri mat med vegetarisk mat är för mig obegripligt. Tyder på slapphet och kostnadsbesparingar när man drar alla specialmåltider över en kant. Attityden när hon sedan ville ha vanlig mat var ungefär att då skulle du beställt det från början och ingen ursäkt för att maten inte höll speciellt hög standard.

Föredrar Asiatisk service, de argumenterar inte utan ber om ursäkt och gör vad de kan. Då har jag mycket större förståelse, framförallt pga. att dålig catering inte är deras fel. Dryghet kan jag vara utan.
Anledningen till att mycket specialmat är samma är för att inte behöva ha en specifik måltid för alla olika allergier eller preferenser folk har. Så funkar det på de flesta bolag, att det är så även i First kan man ju ha synpunkter på dock.

Anledningen till att mycket soecialmat är samma är för att inte behöva ha en specifik måltid för alla olika allergier eller preferenser folk har. Så funkar det på de flesta bolag, att det är så även i First kan man ju ha synpunkter på dock.

Jo tack, jag förstår att man vill komma undan så billigt som möjligt med tanke på hur många varianter det finns för specialmat. I t.ex. Amadeus GDS finns det 25 olika specialmatskoder. Alla flygbolag använder dock naturligtvis inte alla koder. En del är rätt skumma.

Detta ger dock ett slappt intryck i First där förväntningarna är högre med all rätt och att då bunta ihop hindi/låg-laktos/vegetarisk/diabetiker/laktosintolerant varianterna eller hur de nu buntar ihop dem, till lite trötta grönsaker ger bara ursäkter till att klaga. Vi har lärt oss läxan och vet nu att LH inte är kapabla att leverera bra specialmat i first.

Det kanske blir som mina kollegor spekulerar om, att man får betala extra för specialmat i framtiden och förhoppningsvis höjs kvaliten då.

Jo tack, jag förstår att man vill komma undan så billigt som möjligt med tanke på hur många varianter det finns för specialmat. I t.ex. Amadeus GDS finns det 25 olika specialmatskoder. Alla flygbolag använder dock naturligtvis inte alla koder. En del är rätt skumma.

Detta ger dock ett slappt intryck i First där förväntningarna är högre med all rätt och att då bunta ihop hindi/låg-laktos/vegetarisk/diabetiker/laktosintolerant varianterna eller hur de nu buntar ihop dem, till lite trötta grönsaker ger bara ursäkter till att klaga. Vi har lärt oss läxan och vet nu att LH inte är kapabla att leverera bra specialmat i first.

Det kanske blir som mina kollegor spekulerar om, att man får betala extra för specialmat i framtiden och förhoppningsvis höjs kvaliten då.
Dessa 25 olika former av specialmat kan ju kombineras också så du får 25*25 olika kombinationer. Blir väl typ 625 olika former av specialmat som måste kunna tas fram i värsta fall.

Maten ombord var totalt oätbar.. tuggummi är en underdrift. Vi var tre i första klass, och killen framför oss som CC kände till väl, och som enligt CC åkte första klass på veckobasis mellan MEX-FRA, var också han väldigt ärlig med vad han tyckte om maten just denna resa.

Tyvärr verkar de ha klara problem med sin catering i MEX. Jag och min syster åkte FRA-MEX-FRA i LH F i april i år och på utresan så testade jag båda varmrätterna som båda var väldigt bra (kycklingrätten var en av de bästa kycklingrätter jag ätit, oavsett mark/flyg), men på hemvägen var det raka motsatsen. Jag åt någon form av kycklingrätt även då och kycklingen hade en sorts unken, nästan rutten smak. Något av det äckligaste jag försökt äta på länge och jag tappade totalt aptiten för att försöka testa någon annan rätt heller. Var mest orolig över att jag skulle få matförgiftning (vilket jag dock klarade mig från).

Toppen