Om det var en CRJ är det CityJet som kanske har problem, har ju ryktats lite om att de inte har till räckligt med folk för att flyga alla avgångar.SK116 Inställd 06JUL ( ombokad till ogiltig connection där avgång på första flyg var efter avgång till ORD)
Fick ingen info från SAS, skulle flyga MMX-ARN-ORD blev nu ombokad till CPH-ORD direktflyget
tur man skulle mata in APIS och hittade eländet, synd bara att kärran är så full det minska mina chanser för Upgrade
Är det flybe som strular eller är det dålig belägning?
Det var Wx Cityjet från början, har Cityjet även på hemresan så det blir intressant...Om det var en CRJ är det CityJet som kanske har problem, har ju ryktats lite om att de inte har till räckligt med folk för att flyga alla avgångar.
Till London kan man komma med SAS i närtid i alla fall, antingen via CPH eller OSL alternativt med nästa direktflight. Knepigare med Stuttgart...Två morgonflyg med SAS var inställda från Arlanda: Dels Milano Linate och dels London Heathrow (SK525). Senare idag är det Amsterdam som får stryka på foten.
SK689 skulle ha utförts av SE-ROE (enligt flightstats) och den har ännu inte kommit upp i luften så det kan ju ha varit teknik som orsakade strulet. Enligt samma källa (flightstats) skulle SK525 ha utförts av LN-RRX men den maskinen flyttades i stället till att beflyga Stuttgart (vilket känns som en udda prioritering). Bytet till LN-RRX för Stuttgart-planet skedde ungefär 15 minuter efter att SK525 ställdes in. Den maskin som först var planerad för Stuttgart (LN-RRY) har troligen drabbats av teknik då det är den som är planerad för den inställda flygningen till Amsterdam.
Knepigt pussel att lösa när någon eller några maskiner helt plötsligt försvinner men det känns som en udda prioritering att flyga till Stuttgart framför London.