Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Mina föräldrar och plastsyskon fick flyget från Malaga inställt idag från CPH. 12 timmars försening och ankomst mitt i natten istället.

Som lök på laxen påstår SAS att min styvfar som guldkortsinnehavare inte får ta med familj in i loungen. Bra service där.

Jag utgår från att du menar loungen i CPH eftersom SAS inte har någon lounge i Malaga. Om jag inte minns fel så definierar SAS familj som föräldrar, make/maka/partner och egna barn. Så om dina "plastsyskon" är din "plastpappas" egna barn, vilket det ju låter som, så borde alla blivit insläppta.

SAS verkar helt klart ha problem. Redan nu aviseras 1 timmes försening på 10-flyget till CPH i morgon...

Edit: det tog inte många minuter innan fler tänkt som jag. Snabbt knökfullt på de tidigare avgångarna...

Last edited:
SAS verkar helt klart ha problem. Redan nu aviseras 1 timmes försening på 10-flyget till CPH i morgon...

Edit: det tog inte många minuter innan fler tänkt som jag. Snabbt knökfullt på de tidigare avgångarna...

Nu framgår det inte varifrån du tänkt resa från men om det var Arlanda med SK1419 så verkar det planet nu vara på tid igen. Just nu verkar dock Palma och London få dra sitt strå till cancelleringsstatistiken. Men det borde vara två olika plan som saknas eftersom planen skulle vara i luften samtidigt.

Nu framgår det inte varifrån du tänkt resa från men om det var Arlanda med SK1419 så verkar det planet nu vara på tid igen. Just nu verkar dock Palma och London få dra sitt strå till cancelleringsstatistiken. Men det borde vara två olika plan som saknas eftersom planen skulle vara i luften samtidigt.

Det var 1419. Det är fortsatt listat som en timme sent hos sas. Var hittar du att det skulle vara I tid?

En kollega skulle med morgon kärran till Paris. Den är också runt en timme sen.

När jag skrev inlägget klockan 07:41 var SK1419 listat i tid på både hos Flightradar, Swedavia och på sas.se (hemsidan. Kollade inte på mobilen)

Nu är däremot planet en timme sent och avgångstiden ändrades enligt flightstats klockan 08:06

Men uppenbarligen visste SAS om detta redan igår kväll

När jag skrev inlägget klockan 07:41 var SK1419 listat i tid på både hos Flightradar, Swedavia och på sas.se (hemsidan. Kollade inte på mobilen)

Nu är däremot planet en timme sent och avgångstiden ändrades enligt flightstats klockan 08:06

Men uppenbarligen visste SAS om detta redan igår kväll

Japp, SAS visste tidigare tydligen. Jag fick notifiering via app och sms igår kväll. Men tripit och swedavia uppdaterade inte förrän i morse verkar det som, fick notifiering därifrån på väg till Arlanda då jag glömde uppdatera den till nya flighten.

Att Swedavia inte uppdaterade skulle kunna bero på att arlanda.se låg nere för underhåll men då funderar jag på varför inte flightstats fick informationen förrän 08:06? Varifrån får denna site för övrigt sin information? Att sas.se inte visar korrekt verkar ju tyvärr vara ganska vanligt :(

Avseende SK531 så är den inställd idag men SK532 (returen från London) verkar gå som planerat men det beror nog på att SK534 (nattflyget hem från London) vart inställt på grund av sen ankomst och man kunde konsolidera de två flygen till ett.

De kanske helt enkelt inte hade bestämt vilka individer som skulle hamna exakt var ännu beroende på något som de inte visste om det var klart eller inte. Och de systemen som tex flightstats hämtar från behöver väl strikt talat inte uppdateras så långt i förväg så då satt de kanske på infon en stund ifall den skulle ändrats igen. Alternativt så passerar även de uppdateringarna genom swedavia och det var därför..

Ja, Palma-flyget LN-RGA skall jag och familj med imorgon bitti ALC-GOT (ord.avg. 10:15), men har redan fått en försening på 2 timmar och 15 minuter. Det är bara att hoppas på ytterligare 45 minuters försening.

Antar att vi måste checka in väskorna senast 09.15 oavsett att det annonserats ny avgångstid 12.30. :-(

Toppen