Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Men varför kan man inte skicka ut info innan, det här har man vetat flera timmar innan.
Exakt så. Jag har förståelse för att saker och ting går åt skogen ibland, men att jag helt i onödan ska behöva sitta och häcka på flygplatsen i flera timmar för att ingen på SAS orkar bemöda sig med att informera om förseningen är oerhört störande...

Har en resa inbokad med SAS Göteborg Östersund 19-22 juli. Får idag besked om att flighten från Östersund
22 juli är inställd. Nästa tillgängliga flyg är först 23 juli, varför jag måste stanna ytterligare ett dygn. Kan man kräva kompensation för försening även om man fått besked mer än två veckor innan. Enl EU regeln? Ersättning
för hotell och kost 1 dygn?

Med mer än 14 dagar före är det tyvärr inte mycket man kan kräva. De ska ervjuds ett hyfsat likvärdigt alternativ alternativt full återbetalning.

Finns det något annat alternativ överhuvudtaget? Med byte på annan plats? Isåfall kan det alltid vara värt ett försök att få bli ombokad till det.

Med mer än 14 dagar före är det tyvärr inte mycket man kan kräva. De ska ervjuds ett hyfsat likvärdigt alternativ alternativt full återbetalning.

Finns det något annat alternativ överhuvudtaget? Med byte på annan plats? Isåfall kan det alltid vara värt ett försök att få bli ombokad till det.
BRA flyger ju. SAS måste boka om till dom om det finns plats.

BRA flyger ju. SAS måste boka om till dom om det finns plats.
Om det finns flyg från Sundsvall, kan man då kräva transport dit och flyg från Sundsvall istället? Man kan ju spekulera i varför de ställer in så långt i förväg, låter ju helt klart som operational reasons att man väljer att ställa in för att det kanske inte finns personal eller liknande.

Om det finns flyg från Sundsvall, kan man då kräva transport dit och flyg från Sundsvall istället? Man kan ju spekulera i varför de ställer in så långt i förväg, låter ju helt klart som operational reasons att man väljer att ställa in för att det kanske inte finns personal eller liknande.
Japp, låter rimligt. Kan ju vara CityJet-problemen som spökar igen.

Bara att läsa innantill i regelverket. Duty of care gäller väl fortfarande, så SAS borde stå för logi och mat om du väljer att acceptera deras nya reseförslag. Annars har du ju rätt till ombokning vilket andra redan föreslagit.

Nästa tillgängliga flyg är först 23 juli, varför jag måste stanna ytterligare ett dygn.

Bara att läsa innantill i regelverket. Duty of care gäller väl fortfarande, så SAS borde stå för logi och mat om du väljer att acceptera deras nya reseförslag. Annars har du ju rätt till ombokning vilket andra redan föreslagit.

Agh, jag läste det baklänges, tolkade det som att @Sven behövde åka hemifrån en dag senare, och undrade om ersättning för hotellnatt han redan betalt. Inser nu att det är andra hållet och ja, då borde väl Duty of care och betalning av hotell gälla. Även om man säkert får argumentera mångt och mycket för att få det.

SK116 Inställd 06JUL ( ombokad till ogiltig connection där avgång på första flyg var efter avgång till ORD :( )
Fick ingen info från SAS, skulle flyga MMX-ARN-ORD blev nu ombokad till CPH-ORD direktflyget
tur man skulle mata in APIS och hittade eländet, synd bara att kärran är så full det minska mina chanser för Upgrade

Är det flybe som strular eller är det dålig belägning?

Toppen