Canadien
Medlem
Ganska OT nu... Det är väl tekniskt en irritant och inte en allergen, d v s inte behandlingsbart med antiallergenmediciner. Symtomen är liknande men det är inte allergi.Varför inte?
Ganska OT nu... Det är väl tekniskt en irritant och inte en allergen, d v s inte behandlingsbart med antiallergenmediciner. Symtomen är liknande men det är inte allergi.Varför inte?
Jag är väl konstig för jag föraktar aldrig människor bara dess handlingar.Fast rökare som bara bryr sig om att få röka och inte bryr sig om sina medmänniskors säkerhet är värda allt förakt.
Nja. Delvis rätt då rök innehåller en hel del haptener.Mycket enkelt: Tobak och tobaksrök är fria från (saknar) allergener.
För mig är taket högt om man ser till handlingar men lågt om man avser människan bakom handlingen.Förakt i forumet är tyvärr inget nytt.
Vissa människor använder orden som pöbel, monkey class (apklass) osv. Det fanns t o m en medlem som hette Monkey_Class...
Jag är väl konstig för jag föraktar aldrig människor bara dess handlingar.
Tycker man en cigg på toan är värd förakt bör man nog se över sin egna inställning till saker och ting innan man tar till orden.
Du kör nog aldrig bil för fort antar jag ffa inte om du har passagerare i.
Självklart men du föraktar nog inte andra fortkörare.Kör man för fort så får man böter om man blir tagen för det. Inte tycker jag synd om någon fortkörare och tycker gladeligen att dom kan betala boten.
Nu är jag själv en som ör lite för tung på gasfoten och betalar mina böter då dom kommer.
Man får ju uppenbarligen böter för att röka på flygplansmuggen också. En fortkörare ska enligt samma logik också föraktas eftersom den utsätter passagerare och medtrafikanter för fara. Fortkörningen sker enbart för egen vinning och utan hänsyn till andra.Kör man för fort så får man böter om man blir tagen för det. Inte tycker jag synd om någon fortkörare och tycker gladeligen att dom kan betala boten.
Nu är jag själv en som ör lite för tung på gasfoten och betalar mina böter då dom kommer.