Jag tycker det är en tråkig utveckling att SAS erbjuder t.ex. sina japanska kunder på linjen till/från Japan japansktalande kabinpersonal samtidigt som SAS verkar tycka att skandinaviska kunder inte behöver erbjudas kabinpersonal som talar något skandinaviskt språk på alla linjer till/från Skandinavien.
Skulle jag då begära att det också finns dansktalande personal på flyget mellan Arlanda och Kastrup?
Även om jag är dansk klarar jag mig alldeles utmärkt med de som pratar svenska
Annars är vi ju tillbaka till samma situation som när SAS hade dom gamla 3-2-2 reglerna och det var väl inget bra heller.
Inte för att jag inte förstår vad du menar för jag kände också att det var lite konstigt när jag satt på ett United flyg från München till Houston och de gjorde utrop på både engelska och tyska.
Sanningen är väl att vi dels är för få i Skandinavien och att vi är för bra på engelska (relativt).
Alternativt får politikerna se till att göra det lönsamt för SAS att hämta alla sina flyg och personalen hem til Skandinavien men det lär väl knappast hända.