Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Tack för info. Får se vilka tider det blir ikväll då. =)

Edit: Så det är alltså skullnaden mellan den planerade ankomsttiden och den faktiska tiden när jag ankommer till gate som gäller då?
Ja, precis så. Planerad ankomst X, om du då ankommer X+121 minuter sent pga inställt plan ska du ha ersättning om det inte är extraordinärt.

Ja, precis så. Planerad ankomst X, om du då ankommer X+121 minuter sent pga inställt plan ska du ha ersättning om det inte är extraordinärt.

Landade 2 timmar och typ 15 minuter sent räknat från den ordinarie flighten. Gissar att jag har ett case. Får se vad dom svarar på min claim.

Blev precis informerad att flight SK722 ARN-HEL avgång 18:30 ikväll är inställd och att jag är ombokad till SK724 i stället med avgångstid 20:40. Visst borde jag ha rätt till ersättning med 250EUR? Biljetten är UME-ARN-HEL med SAS.

Du har rätt till ersättning. Landar du inom 2h blir det 50% av 250€ (för den inställda flighten). Blir du mer än 2h sen får du hela summan.

Jag och frun var bokade på SK 1841 i lördags 2/6 och på plats i loungen fick vi besked att SAS ställt in flighten p.g.a. "sjuk besättning". Beskedet kom på avsatt avgångstid vid 07.10 I loungen fick vi besked om ombokning till avgången 15.00 men jag gick själv direkt ner till servicecenter och efter lite trixande fick jag dem att boka oss via Bryssel med SAS 08.05 och vidare därifrån med Alitalia så vi landade i Rom (kabindörren öppnades) 3tim 32 minuter efter ursprunglig ankomsttid. Visst borde vi ha ett case här mot SAS värt att fightas för?

Tack @agehall för snabbt svar:) Har aldrig claimat enligt 261-2004 tidigare, behöver jag bygga upp mitt case med referenser till tidigare beslut eller bara skriva om vår försening?
Använder formuläret på sas sida, väldigt smidigt. Skriv vad ni bokades om till och att sjuk besättning inte är extraordinärt. Borde vara ett solklart fall för er

Toppen