Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Jag noterade just att SAS dragit ned antal avgångar till Miami till 3st/vecka under sommarprogrammet 2018.
Någon som vet om det innebär några ändringar på övriga linjer? Det borde ju innebära att det finns kapacitet över...
Den ändringen gjordes i augusti/september förra året när de flyttade den A330 som trafikerar sträckan att även gå på Boston (det inhyrda Private Air planet uthyrning tog slut). Sen tillkom en flight på söndagar från Stockholm (där försvann en Los Angeles från Stockholm).

Den ändringen gjordes i augusti/september förra året när de flyttade den A330 som trafikerar sträckan att även gå på Boston (det inhyrda Private Air planet uthyrning tog slut). Sen tillkom en flight på söndagar från Stockholm (där försvann en Los Angeles från Stockholm).
Ok, det missade jag. Gjorde kardinalfelet att titta på sas.se, där står det 7 avgångar/vecka :)
Flyg till Miami – hitta billiga flygbiljetter här | SAS

Jag såg denna skylten på Kastrup idag, vet någon vem som flög/flyger till Hangzhou?

20180517_174933.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
Från Rickard Gustafsons och SAS presentation vid dagens möte i Dansk Luftfart (dansk branschorganisation).

A321LR.jpg

På ruttkortet tog man upp följande exempeldestinationer:
  • New York
  • Boston
  • Washington
  • Montreal
  • Toronto
  • (Minneapolis)
  • (Chicago)
  • Sal (Kap Verde)
  • Addis Abeba
  • Entebbe
  • Teheran
  • Dubai
  • Islamabad
  • Lahore
  • Delhi
  • Mumbai

Kul att se att de inte helt släppt tanken på A321 LR, gissar att den vore aktuell för de afrikanska destinationerna eller Iran/Pakistan.
Entebbe lät väldigt otippat tycker jag.

Från Rickard Gustafsons och SAS presentation vid dagens möte i Dansk Luftfart (dansk branschorganisation).

Visa bifogad bild 76080

På ruttkortet tog man upp följande exempeldestinationer:
  • New York
  • Boston
  • Washington
  • Montreal
  • Toronto
  • (Minneapolis)
  • (Chicago)
  • Sal (Kap Verde)
  • Addis Abeba
  • Entebbe
  • Teheran
  • Dubai
  • Islamabad
  • Lahore
  • Delhi
  • Mumbai
Vissa av de här städerna flyger ju SAS redan till, betyder detta att de funderar på börja flyga ifrån fler Skandinaviska städer t ex Göteborg-New York?

Vissa av de här städerna flyger ju SAS redan till, betyder detta att de funderar på börja flyga ifrån fler Skandinaviska städer t ex Göteborg-New York?
Jag skulle gissa på att det är en möjlighet eller kanske Bergen/Stavanger-New York. Tittar man på Boston så känns det som att det skulle vara bra i dagsläget att flyga med en A321LR istället för en A330 och då kan man kanske gå upp på 7 dagar i veckan också

Toppen