NyfikenGrau
Medlem
Får väl betala då, är för nyfiken 
Jag har ju sammanfattat rubbet ovan inkl exempeldestinationerna.Får väl betala då, är för nyfiken![]()
Jag har ju sammanfattat rubbet ovan inkl exempeldestinationerna.
Ja, alla destinationer ovan var exempel på A321LR.
Kul att se att de inte helt släppt tanken på A321 LR, gissar att den vore aktuell för de afrikanska destinationerna eller Iran/Pakistan.
Entebbe lät väldigt otippat tycker jag.
Ah, kikar på detta och lägger upp i tråden!Ok, jag menade att kommentaren jag citerade avsåg A350 ULR, medan du skrev att det du citerade gällde A321 LR.
Kanske bara var svammel den där kommentaren om A350-900 ULR, men det vore ju ett plan som ger utrymme åt spekulationer om allt utom Oceanien.
Vad gäller 321 LR känns Göteborg som en given vinnare om de skulle köpa den modellen, men vi får väl komma ihåg att exempeldestinationer kanske inte ens är sådana man funderar allvarligt på utan just bara exempel, jag vet inte.
Det svänger väldigt fort på våren, ena dagen kan det vara -20 och blåst och någon dag efter +20 och sol. Maj är som regel bra. Sommaren downtown kan bli väldigt hett. Vintern snöregnblöt fram till jul och sedan bitande kall ofta.Man kan alltid drömma om en direktlinje till MontréalJag var där i påskas och jag gillade staden, tyvärr var våren lite eftersatt så jag skulle gärna besöka under vår/sommar vid något tillfälle också, så man kan äta sin poutine utomhus
![]()
Det svänger väldigt fort på våren, ena dagen kan det vara -20 och blåst och någon dag efter +20 och sol. Maj är som regel bra. Sommaren downtown kan bli väldigt hett. Vintern snöregnblöt fram till jul och sedan bitande kall ofta.
Från Rickard Gustafsons och SAS presentation vid dagens möte i Dansk Luftfart (dansk branschorganisation).
Visa bifogad bild 76080
På ruttkortet tog man upp följande exempeldestinationer:
- New York
- Boston
- Washington
- Montreal
- Toronto
- (Minneapolis)
- (Chicago)
- Sal (Kap Verde)
- Addis Abeba
- Entebbe