Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Vissa av de här städerna flyger ju SAS redan till, betyder detta att de funderar på börja flyga ifrån fler Skandinaviska städer t ex Göteborg-New York?
Ja, ny rutter med låg densitet typ den du nämner men också sätta in på t ex vintern för att bättre kunna anpassa sig till efterfrågan (t ex Boston som de ju nu vinterstänger). Och även p2p på existerande destinationer.
 
Ta en sådan avgång som SK901/902 (sena kärran CPH-EWR). På sommaren går det fint att dubbla med A330/340, på vintern är 901/902 stängd. Här finns det kanske utrymme att köra en 321LR så man håller igång rutten hela året.
 
Vissa av de här städerna flyger ju SAS redan till, betyder detta att de funderar på börja flyga ifrån fler Skandinaviska städer t ex Göteborg-New York?
Ja, de skriver ju fler Point to Point till befintliga destinationer. Det kan ju iofs betyda att SAS Ireland ska flyga på t ex NY eller Chicago från Spanien eller UK. Men inte otänkbart. De kanske kan cirkulera en NY-rutt mellan Göteborg, Bergen och Århus
 
Om jag inte minns fel så har SAS skrivit under en avsiktsförklaring med Oslos flygplats att öka långlinjerna inom kommande år för någon månad sedan. Men om öka betyder fler linjer eller mer frekvenser vet jag inte.
 
Toppen