Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena,

Jag sitter och filar på en resa ner till Manila via Bangkok med Thai First i 747an ner för att sedan köra en open jaw hem från Tokyo, nu ser jag dock att Tokyo och Manila är i olika EuroBonus zoner, någon som vet ifall det möjligen går ändå eller är helt kört?

Tänkte ju ta JAL business från Manila till Tokyo och stanna där några dagar, blev förälskad efter mitt senaste 24 H besök där.

Tjena,

Jag sitter och filar på en resa ner till Manila via Bangkok med Thai First i 747an ner för att sedan köra en open jaw hem från Tokyo, nu ser jag dock att Tokyo och Manila är i olika EuroBonus zoner, någon som vet ifall det möjligen går ändå eller är helt kört?

Tänkte ju ta JAL business från Manila till Tokyo och stanna där några dagar, blev förälskad efter mitt senaste 24 H besök där.
Pratar du om bonusresor med SAS EuroBonus poäng?
I så fall kan du inte boka Japan Airlines flight med SAS poäng.

Jag som var oklar i mitt förra inlägg, jag tar en open jaw från Manila och flyger hem från Tokyo, sen bokar jag JAL med BA poäng. så min fråga är helt enkelt om jag kan ta en open jaw mellan Manila och Tokyo.

Osäker om detta är rätt tråd men testar.

Jag har bokat en Award CPH-MIA-CPH, min flickvän kommer nu behöva flyga från MUC då hon är där i jobb och det verkar inte som att hon hinner med flyget till CPH kvällen innan. Kan hon om hon bokar flighten med SAS få dom att checka in hennes väska hela vägen från MUC även om det är olika bokningsnummer? Eller måste hon plocka ut väskan, checka in och genom securityn igen isf?

Kan hon om hon bokar flighten med SAS få dom att checka in hennes väska hela vägen från MUC även om det är olika bokningsnummer? Eller måste hon plocka ut väskan, checka in och genom securityn igen isf?

Räkna med att det inte går, ofta är de snälla och skickar bagaget hela vägen, men ni har ingen rätt att kräva det. Så se till att ha ordentligt med tid för att hinna med att plocka ut bagaget och checka in på nytt.

I SAS Appen finns möjligheten att checka in på anslutningsflyg, om detta funkar så kommer hon kunna skicka bagaget hela vägen.

Räkna med att det inte går, ofta är de snälla och skickar bagaget hela vägen, men ni har ingen rätt att kräva det. Så se till att ha ordentligt med tid för att hinna med att plocka ut bagaget och checka in på nytt.

I SAS Appen finns möjligheten att checka in på anslutningsflyg, om detta funkar så kommer hon kunna skicka bagaget hela vägen.

Okej tack! Det var typ det svaret jag trodde det skulle bli, hon skulle landa 07.30 och vårt plan går 09.40, värt att chansa eller försöka boka om och åka en dag senare?

Okej tack! Det var typ det svaret jag trodde det skulle bli, hon skulle landa 07.30 och vårt plan går 09.40, värt att chansa eller försöka boka om och åka en dag senare?
jag hade chansat men det är jag det... Nu verkar det ju vara snöoväder lite över allt i Europa så det kanske kan inverka negativt. Kan hon inte ta en senare flight dagen innan?

Toppen