Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena,

Ringer Tallinn och försöker boka poängresa med Austrian i business. Ser att det finns biljetter via united samt expertflyer. Missar jag något special med OS eller borde jag bara ringa igen och ge dem exakta flight nr jag får upp? Vad kan detta bero på?
Om det är bokningsbart för eurobonus så brukar det alltid fungera om man ger dom exakta flightnummer och vilken dag man vill åka.
Nu vet jag inte vad du sökt men married segment kan spöka om det är fler flighter inblandade men om du hittar VIE-XYZ som en flight borde det gå att boka.

Jag har beställt en 2-4-1 resa med Lufthansa Business från München till EWR och sen tillbaka med SAS Business från EWR till CPH.

55 000 poäng som vanligt men däremot reagerade jag mot kostnaden som först var drygt 3500 kr. Jag bad honom dubbelkolla och han kom tillbaka och sa något om att han tagit bort bränsletillägg. Det slutade ändå på 2369 kr.

Jag åkte SAS Business med dottern förra året där vi åkte till EWR då med, dock med ett extra stopp, vilket kostade 554 kr per person.

Tänkte ringa till Tallinn och eventuellt boka om en av turerna, vore bra om jag har lite på benen om det är fel summa redan innan.

Flög med 2-4-1 i januari iår, sträckan var:
Lufthansa, first: CPH - MUC - LAX

Tillbaka
SAS Business: LAX - ARN - CPH

och betalade 2.480 kr i skatter samt 150 kr * 2 st för serviceavgiften

Om det är bokningsbart för eurobonus så brukar det alltid fungera om man ger dom exakta flightnummer och vilken dag man vill åka.
Nu vet jag inte vad du sökt men married segment kan spöka om det är fler flighter inblandade men om du hittar VIE-XYZ som en flight borde det gå att boka.
I mitt fall kollar jag ARN -> VIE -> BKK i ett bräde på experyflyer och t.ex. OS312 ARN-VIE och OS25 VIE-BKK har platser 27/3 t.ex.. Married segments verkar vara lite av en gåta men i det här fallet borde väl inte expertflyer visa tillgänglighet om jag gör hela sökningen?

Funkade fint efter att jag ringde och gav flight för flight info. De verkar inte se vissa flighter när de ex gör ARN -> BKK eller så har de bara otur när de söker? Den här gången var det Katarina som svarade och hon verkar ha koll. Riktigt bra service!

Hej! Ska boka första Amex241 resa nu och fick ett förslag med rätt dyra skatter. Trodde avgifterna skulle minimeras när det var relativt billigt biljetter och direktflyg utan flera stopp.

Sökt runt på forumet och förstått att SAS egna flyg är klart billigare. Något annat förutom det, antal stopp och flygplatsen som är drivande?

Några tips på annat att tänka på? Rör sig om tor Arlanda - Asien (Peking/Tokyo/HK dit, Bangkok hem).

Hej! Ska boka första Amex241 resa nu och fick ett förslag med rätt dyra skatter. Trodde avgifterna skulle minimeras när det var relativt billigt biljetter och direktflyg utan flera stopp.

Sökt runt på forumet och förstått att SAS egna flyg är klart billigare. Något annat förutom det, antal stopp och flygplatsen som är drivande?

Några tips på annat att tänka på? Rör sig om tor Arlanda - Asien (Peking/Tokyo/HK dit, Bangkok hem).

Skatten och avgifter är i regel med samma procentsats oavsett om det är en populär rutt eller mindre populär flygrutt.
Funkade fint efter att jag ringde och gav flight för flight info. De verkar inte se vissa flighter när de ex gör ARN -> BKK eller så har de bara otur när de söker? Den här gången var det Katarina som svarade och hon verkar ha koll. Riktigt bra service!

har du lyckats att ringa in och be dem boka en resa på måfå? De gånger jag har ringt in så har jag suttit med all flyginformation väl detaljerad för att minimera misstag :)

Hade en liknande fråga för en sida sen som jag fick bra svar på. Jag har tidigare gjort 2-4-1 till Asien (till och med genom USA) och då har avgifter/skatt landat på runt 3500 kr med 7-8 stopp och olika flygbolag. Någonstans där blir det nog om du har flera stopp.
Sen har jag iofs inga problem att betala 3500 kr för en First Class resa med ett gäng stopp i Asien.

Däremot åkte jag SAS business till USA med dottern i somras och då kostade skatter/avgifter endast dryga 500 kr per person. Som jag har förstått, och fått förklarat, så går avgifterna upp när man åker med något annat bolag än SAS.

Toppen