Kimmen00
Medlem
Har du testat Qantas? Jag har liknande ordningsföljd på namnen och det har funkat på alla bolag utom på Qantas. De ville inte låta mig kliva ombord utan mycket diskussion.
United kan strula vid incheckning ..
Har du testat Qantas? Jag har liknande ordningsföljd på namnen och det har funkat på alla bolag utom på Qantas. De ville inte låta mig kliva ombord utan mycket diskussion.
United kan strula vid incheckning ..
Aldrig haft problem varken själv eller med sambon.
Flugit minst 30 segment med dem senaste 5 åren utan strul.
Eco, Biz, First
Samma för mig, blir alltid error på automaten och en procedur med personalen. Aldrig något problem men tar ju lite tid.Flera gånger fått att deras maskiner ej kan mappa passets namn mot biljettens så personal får gå in manuellt..
Jättedum fråga kanske, men vad finns det för anledning att boka annat än det som står i passet? Vad vinner man på det?
Samma för mig, blir alltid error på automaten och en procedur med personalen. Aldrig något problem men tar ju lite tid.
Finns ett par trådar om detta, några exempel nedan, själv har jag 3 förnamn och det andra är mitt tilltalls namn alla mina flygbiljetter har alltid varit utställda med endast tilltalsnamn plus efternamn, aldrig varit problem. Till USA där man skall lägga in advance passenger information så har jag lagt in alla 3 förnamn men inom Europa är det ju aldrig något APIS som skall fyllas i dit jag har flugit i alla fall,
Namn i pass vs flygbiljett | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Hur viktigt är det med hela namnet på biljetten? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor