...pga att SAS inte publicerat dessa ännu. Det har varit diskussioner om detta och SAS svar har varit "så snart som möjligt"', gissar att det kommer under hösten.Stefan62 skrev:...men man kan inte hitta EB-platser?Klicka för att utvidga...
090034208 skrev:Ger ARN-CPH-SFO t/r 12000 poäng med EBB i Y?Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Ja,ARN-CPH 500 pCPH-SFO 5500 pSFO-CPH 5500 pCPH-ARN 500 pY ger 50% mer poäng än M, så addera 50%.Klicka för att utvidga...
xmit skrev:Det kan ju vara så att det är en viss risk för förväxling här, för visst är det så att SAS Y = Y+ hos många andra & SAS M = Y hos många andra. SAS Y = Economy Extra , SAS M = EconomySå 12000p i economy & 18000p i Economy Extra om jag fattat allt rätt.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:...men man kan inte hitta EB-platser?Klicka för att utvidga...
SK1989 skrev:på SAS.se kostar de billigaste biljetterna just nu 4689 SEK CPH-SFO t/r vilket är ett väldigt bra pris!Som vanligt stämmer inte priserna i annonserna!Klicka för att utvidga...
NiNE skrev:Nu går det att boka vissa EB-platser med lite trixande. Gör man en sökning CPH-SFO från april 2013 och framåt så får man inga hits, men om man klickar i matrisen på "boka ordinarie biljetter för poäng" så får man fram många träffar. De flesta är hiskeligt dyra (480000 poäng i business), men ekonomibiljetterna ligger på 70000 tur och retur som lägst, vilket borde vara vad de kostar med en vanlig EB-bokning (jämfört med 60000 till USA:s östkust).Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Känns lite buggigt att boka alltså - skulle inte lita på det förrän de riktiga priserna är laddageKlicka för att utvidga...
Alf skrev:Det går inte att boka Amex förmånen heller. Jag försökte igår och jag fick t o m ett mejl om att det inte går stt boka ännu. Det stod att det kommer att dröja och dom vet inte när det blir möjligt. Detta är urdåligr, speciellt när det är så kort giltighet på Amex förmånen.Det känns ganska meningslöst att jaga poäng, när dom behövs går dom inte att använda,Klicka för att utvidga...
Jag tror de flesta resenärer hellre tar bytet i Europa. Dels för att slippa släpa väskan genom tullen i USA, dels slippa extra security. Sedan också slippa en undermålig produkt inrikes i USA. Jag tycker också det är bekvämare att ha ett kort + ett långt flyg än två mellanflyg, men vet att det finns andra åsikter.Palazzi skrev:Trevligt nytillskott!För mig som bor i Stockholm/ Italien gör det dock inte så stor skillnad.. ARN-CPH-SFO med SAS eller ARN-ORD-SFO i kombination SAS & UA känns likvärdigt.. Samma priser, och lika många EB-miles.Klicka för att utvidga...
Gnopps skrev:Jag tror de flesta resenärer hellre tar bytet i Europa. Dels för att slippa släpa väskan genom tullen i USA, dels slippa extra security. Sedan också slippa en undermålig produkt inrikes i USA. Jag tycker också det är bekvämare att ha ett kort + ett långt flyg än två mellanflyg, men vet att det finns andra åsikter.Klicka för att utvidga...
Gnopps skrev:Varför inte flyga till Denver? Från Denver skulle det finnas gott om anslutningar till hela västra USA och jämfört med många andra gateways in USA är komfortfaktorn i Denver rätt bra. Enda är att det väl inte är så många som vill till Denver som slutdestination.?Klicka för att utvidga...