Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Från Köpenhamn:

SK953 (Miami) går 10:40 (ord. 09:15)
SK909 (New York) går 12:30 (ord. 10:50)

Inga problem med övriga avgångar än så länge.

Om det inte är några problem med övriga avgångar, betyder det att man hinner få hem flygen från IAD för att flyga till MIA & EWR eller är det någon som trollar med slingorna och får loss två flyg?
 
Om det inte är några problem med övriga avgångar, betyder det att man hinner få hem flygen från IAD för att flyga till MIA & EWR eller är det någon som trollar med slingorna och får loss två flyg?
De har ställt in de två avgångar som drabbades. OSL-EWR och ARN-LAX. Så om de bara får hem dessa två kärror till Oslo och Arlanda innan Lördag FM så borde det inte bli några fler problem.
 
De har ställt in de två avgångar som drabbades. OSL-EWR och ARN-LAX. Så om de bara får hem dessa två kärror till Oslo och Arlanda innan Lördag FM så borde det inte bli några fler problem.
Eller om de får upp dem från Washington till New York respektive Los Angeles idag så att de kan ta 940 och 908 i kväll, så slipper de ställa in dem också.
 
Eller om de får upp dem från Washington till New York respektive Los Angeles idag så att de kan ta 940 och 908 i kväll, så slipper de ställa in dem också.
Nja, att flyga över ett plan till LA och låta gå som SK940 blir nog svårt då det skulle behövas ännu en besättning, för de som tar planet till LA kan ju knappast flyga det vidare till ARN ?
Mest troligt är väl att båda få gå till EWR där en tar dagens tur till OSL och den andra får ta passagerare som drabbades av de 2 inställda turerna igår till CPH eller ARN - om det nu är möjligt utan att de amerikanska myndigheterna sätter stopp för det ?

Ännu står båda maskinerna i IAD.

/ TT
 
Nja, att flyga över ett plan till LA och låta gå som SK940 blir nog svårt då det skulle behövas ännu en besättning, för de som tar planet till LA kan ju knappast flyga det vidare till ARN ?

/ TT

Fast det borde ju finnas en besättning i LA som skulle flugit hem dagens 940? Rent tekniskt skulle ju dom kunna flyga hem och 903 besättningen stanna i LA och ta morgondagens 940 hem. Eller tänker jag fel nu?
 
Själv är jag i händelsernas centrum, eller nåja. I Philadelphia dryga timmen från EWR.
Ska flyga hem SK908 ikväll till OSL(vidare till Arlanda imorgon)
 
SK940 är inställd idag/natt
Hittar heller ingen extra maskin från EWR idag borde väl heta SK6904
97071740-39DB-4FDF-9368-0C8A91D4FE07.png
 
Ser ut som att de tar Köpenhamnskärran (SK909) och sätter in som SK908 ikväll. Just nu är både SK910 och SK908 schemasatta med LN-RKN...

LN-RKN - Airbus A330-343 - SAS - Flightradar24
Troligtvis för att annars skulle 908 inte gå på två dagar och dom vill få hem norrmännen också.
Kanske dom två planen som står i Washington flygs upp till EWR när Crewet har vilat tillräckligt länge. Borde sedan finnas crew i NY som sen är utvilade för att även flyga hem dessa två, för det känns som en dålig affär att flyga hem båda tomma.
 
Toppen