Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Står ju 2 maskiner på IAD som går att lyfta över till EWR för att flyga till OSL också :)
Troligtvis för att annars skulle 908 inte gå på två dagar och dom vill få hem norrmännen också.
Kanske dom två planen som står i Washington flygs upp till EWR när Crewet har vilat tillräckligt länge. Borde sedan finnas crew i NY som sen är utvilade för att även flyga hem dessa två, för det känns som en dålig affär att flyga hem båda tomma.

Här tom flygs det
Hinner hem till att flyga SK903 idag lördag.
5970B022-EAE1-402C-9F90-8486AB963BBE.png

Jag har fått ett SMS från SAS att SK963 från Stockholm till Hong Kong ska bli försenad.
Original avgångstid: 13:50, ny avgångstid: 14:45.

Är det planet från Chicago som flyger vidare till Hong Kong?

SK955 Oslo-Miami är ordentligt sen idag. Beräknad avgångstid 18:00 (09:30)
Vad är orsaken till det?
Båda SAS A330 kom in till Oslo bara någon timme sen i morse vad jag kan se

SK955 Oslo-Miami är ordentligt sen idag. Beräknad avgångstid 18:00 (09:30)
Vad är orsaken till det?
Båda SAS A330 kom in till Oslo bara någon timme sen i morse vad jag kan se
Den kom iväg till slut,
dock blev det ingen 945 från Stockholm till Chicago idag...oy-kbi ser ut att ha kommit in som den skulle men blev kvar på Arlanda.

planerar åka med SK 963 till HKG idag, ser att flighten från SK 946 fr Chicago är inställd. Anledning att vara orolig?
Nej, den ser ut att gå om du kollar Swedavias hemsida.
Om man kommer iväg, ja det det vet man först när man har landat på destinationen, det kan hända mycket på en flygning.
Det är onekligen ”lite” förseningar och inställda flyg på långlinjerna, det finns anledning att vara orolig över andra saker på jorden än om SK963
Trevlig resa och njut av den!

Toppen