Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Utsäkta om frågan ställts tidigare, men jag hittar det inte..
Får man flyga via en dyrare zon till sin destination? T ex FRA-SIN-MLE istället för via Turkiet eller Indien, och ändå bara betala poängpriset till sin destination?
Bara Tallin som kan svara på det eftersom deras regler är lite luddiga "most reasonable route" Tvivlar på att din rutt skulle funka, däremot kan man _kanske_ routa till Mauritius via Johannesburg trots dyrare zon eftersom det finns få andra alternativ. Men bara Tallin "vet" och det verkar lite godtyckligt.

Får man flyga via en dyrare zon till sin destination? T ex FRA-SIN-MLE istället för via Turkiet eller Indien, och ändå bara betala poängpriset till sin destination?
Att flyga via en dyrare zon är mig veterligen tillåtet men man måste ändå hålla sig till most reasonable routing vilket säkert kan ställa till det.

FRA-SIN-MLE är 8500 miles
FRA-IST-MLE är 4900 miles

Enligt mig låter det inte som att det är most reasonable routing när man lägger på nästa 75% resväg mot rakaste vägen. Men du kan alltid försöka, större under än att något sådant gått igenom har man ju sett.

Varför inte via Turkiet eller Indien, stopover i Singapore?

Få med ett besök i Singapore på max 24hrs kanske? Det var ju en fråga, kanske handlar det om flygbolag eller att man helt enkelt inte vill/vågar besöka ett visst land (av olika anledningar). :rolleyes:
Jag är lost, en layover som är lång eller kort spelar väl ingen roll om vi talar giltig routing eller inte?

Toppen