Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LHR-CPH finns inte enda awardplats mellan 17 juni och 21 juli (på uniteds söksida). Bugg eller rimligt?
Eller skit bakom tangenterna?
För SAS har väl ingen blackout på sommaren?
Nu borde du iofs söka på SAS hemsida om du vill ha SASflyg för Eurobonuspoäng, men bortsett från det så har du rätt i att nåt är konstigt. Inga platser alls 14 juni - 14 augusti. Jag tror inte SAS har någon uttalad blackout (även om en del av oss har teorier om longhaulflyg över jul/nyår). Det skulle inte förvåna mig om det släpps platser på LHR-CPH längre fram.
screenshot-www.sas.se-2017-12-17-19-14-23-889.png
screenshot-www.sas.se-2017-12-17-19-15-24-244.png
screenshot-www.sas.se-2017-12-17-19-15-51-784.png

Tack för snabba svar @Canadien @Agö @Martin @martin.agren
Jag var lite otydlig, det var menat som sista leg i en award till och från asien i F.

På hemvägen får det gärna va rakast möjligt och undviker gärna extra legs i shorthaul då den ”biz” upplevelsen inte är nåt att lägga extra tid på.
Alternativ hem kan jag åka via Munchen el Paris, men som ankommande i F (thai) och avgående i C ska väl London vara att föredra.

LHR-CPH finns inte enda awardplats mellan 17 juni och 21 juli (på uniteds söksida). Bugg eller rimligt?
Eller skit bakom tangenterna?
För SAS har väl ingen blackout på sommaren?
Jag bevakade Washington DC som en hök runt 330-dagars släppet för resa i juni/juli 2018 och fick ge upp. Har inte möjlighet att kolla läget 90 dagar innan då det sägs att det vanligtvis släpps fler platser på long haul och särskilt till IAD.

Så för min del så verkade det som om det visst fanns blackout dates för SAS del på awardplatser under sommaren. Har dock för liten erfarenhet själv för att kunna uttala mig.

Tror jag vet svaret men vill ändå dubbelkolla med er experter om detta är tillåtet.
Min destination är Bangkok. Dock vill jag flyga till Seoul för att sedan ta mig vidare på annat sätt till Hong Kong och sedan därifrån ta sista benet med awarden till Bangkok. Vill påpeka att jag kommer att ta mig från Seoul till Bangkok på mindre än 24 timmar så bryter inte mot stopover regeln. Känns inte ok väl?

Tror jag vet svaret men vill ändå dubbelkolla med er experter om detta är tillåtet.
Min destination är Bangkok. Dock vill jag flyga till Seoul för att sedan ta mig vidare på annat sätt till Hong Kong och sedan därifrån ta sista benet med awarden till Bangkok. Vill påpeka att jag kommer att ta mig från Seoul till Bangkok på mindre än 24 timmar så bryter inte mot stopover regeln. Känns inte ok väl?
Nej du får inte ha en "land sector" mitt i resan, du kan ha utresa till Seoul och hemresa från Bangkok, men du kan inte flyga ARN-FRA-ICN // HKG-BKK med en "land sector" ICN-HKG innan du fortsätter.
Det är bara tillåtet att byta flygplats om det är så kallade co terminals, dvs flygplatser i samma stad, tex Narita och Haneda i Tokyo.

Nu behöver jag råd. Har ju en hyfsat sweet resa inplanerad med ANA FIRST till HND och sedan TG First till Bangkok. Hade ju helst velat byta till Lufthansa first då jag aldrig testat det. Har inte testat något alls faktiskt. Nu verkar det just på mitt datum som är inflexibelt vara fyra platser redan bokade i First så chanserna ser inte ljusa ut. Dock verkar Peking vara vidöppet men då förlorar jag min First med Thai (dock nattflyg). Hur skulle ni gjort och resonerat? Kan tilläggas att med ANA så har jag nio timmar i Frankfurt att slå ihjäl mitt i vintern samt att jag inte hittat någon connection från Peking till BKK ännu men det löser sig tänker jag.

Nu behöver jag råd. Har ju en hyfsat sweet resa inplanerad med ANA FIRST till HND och sedan TG First till Bangkok. Hade ju helst velat byta till Lufthansa first då jag aldrig testat det. Har inte testat något alls faktiskt. Nu verkar det just på mitt datum som är inflexibelt vara fyra platser redan bokade i First så chanserna ser inte ljusa ut. Dock verkar Peking vara vidöppet men då förlorar jag min First med Thai (dock nattflyg). Hur skulle ni gjort och resonerat? Kan tilläggas att med ANA så har jag nio timmar i Frankfurt att slå ihjäl mitt i vintern samt att jag inte hittat någon connection från Peking till BKK ännu men det löser sig tänker jag.

Behåll ANA + Thai. Lufthansa F är generellt lättare att hitta, testa det på nästa First-resa istället.

Kolla om det finns ett bättre anslutningsflyg för ANA till Frankfurt, kan släppas närmare avgång.

Toppen