Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur kan det bli så här?
Det är alltså en sökning av bonusresa ARN-CPH-NRT, där det uppenbarligen finns platser i både Plus och Business på CPH-NRT. Däremot går det bara att boka Business på den ena anslutningen från ARN, och inte Plus. Hur kan det bli så, den delen av resan är ju Plus för båda klasserna?

Attachments

• nrt.png
    nrt.png
    41,1 KB · Visningar: 272
Hur kan det bli så här?
Det är alltså en sökning av bonusresa ARN-CPH-NRT, där det uppenbarligen finns platser i både Plus och Business på CPH-NRT. Däremot går det bara att boka Business på den ena anslutningen från ARN, och inte Plus. Hur kan det bli så, den delen av resan är ju Plus för båda klasserna?
Plus mellan ARN-CPH är slut i den billiga bokningsklassen som longhaulanslutningar bokas i, finns bara dyrare plusbiljetter kvar på den sträckan (de plus som bokas ihop med longhaul business).

Plus mellan ARN-CPH är slut i den billiga bokningsklassen som longhaulanslutningar bokas i, finns bara dyrare plusbiljetter kvar på den sträckan (de plus som bokas ihop med longhaul business).
Ehh, läste fel, trodde att du bokade för pengar...
Det där verkar vara married segments som är olika beroende på bokningsklass. Skumt.

Lovade återkoppla (London-CPH)... pallade inte /hann inte ringa sas förrän idag. Agenten, såg Inga problem utan såg "massor" av platser. Kollar idag igen på United och ser detta:
upload_2017-12-21_9-24-55.png

Jag är inte alls kompis med SAS sida så vet hur jag hittar den overview som @MartinH visar ovan, så får bli en vy från Uniteds sida.
Ytterst märkligt.

Känns också fortfarande konstigt att se "Sas Ireland":
upload_2017-12-21_9-26-46.png

En fråga.. Hur vanligt är det att SAS släpper sex awardplatser i C på EWR-ARN?

Har bokat biljetter till min frus bror (och hans fru) som en överraskning när han fyller 30 och nyttjat en 2-4-1. Lyckades få C på utresan, men på hemresan fanns ”bara” Plus.

Ser när jag söker biljetter ”vanligt” att det är fyra platser bokade i C på den aktuella flighten, vilket jag gissar är awardplatser. Så, släpper de någonsin fler platser än fyra? Om ja, går det att säga något om hur långt innan avresa det kan ske?

Tack på förhand!

• Gilla
Reactions: Gus
En fråga.. Hur vanligt är det att SAS släpper sex awardplatser i C på EWR-ARN?

Har bokat biljetter till min frus bror (och hans fru) som en överraskning när han fyller 30 och nyttjat en 2-4-1. Lyckades få C på utresan, men på hemresan fanns ”bara” Plus.

Ser när jag söker biljetter ”vanligt” att det är fyra platser bokade i C på den aktuella flighten, vilket jag gissar är awardplatser. Så, släpper de någonsin fler platser än fyra? Om ja, går det att säga något om hur långt innan avresa det kan ske?

Tack på förhand!
Ca 90 dagar innan brukar det komma till lite platser, men att just få 6 st på en specifik avgång är inte lätt. Är man flexibel med datum man kan hyffsat ofta under lågsäsong hitta 4-6 platser i Business vid detta 90-dagarsfönster.

Kika på den utmärkta Travelhacks så ser du vilka sträckor det oftast finns fler platser på. Just nu är de 90 dagarna framåt dock i påsktider så det verkar inte tillkomma så många just nu. För en månad sedan fanns det gott om avgångar i Februari med 4-6 platser, men inte alla dagar givetvis, och inte alla sträckor, så därav kravet på flexibilitet.

SAS business award availability - Travelhacks

Toppen