Senaste nytt

[STREJK AVSLUTAD]Ingen catering från Köpenhamn pga olaglig strejk

Har en släkting som råkade ut för det här igår, business CPH-NRT, ingen mat/dryck men 450 dkk voucher. Han är nybliven guld. Har ni med mer erfarenhet av liknande situationer några förslag på hur mycket kompensation som kan vara rimligt att begära? Jag antar att poäng är enklast/bäst, och att det är guldsupporten man vänder sig till?
 

Alf

Medlem
Har en släkting som råkade ut för det här igår, business CPH-NRT, ingen mat/dryck men 450 dkk voucher. Han är nybliven guld. Har ni med mer erfarenhet av liknande situationer några förslag på hur mycket kompensation som kan vara rimligt att begära? Jag antar att poäng är enklast/bäst, och att det är guldsupporten man vänder sig till?

Det måste så klart bli en generell kompensation i pengar eller poäng för de som är drabbade. Det kan inte vara vettigt att samtliga drabbade förhandlar enskilt och det skiljer sig i ersättning för de drabbade, bortsett från att kompensationen borde vara olika beroende på vilken klass du var bokad i.
 

squeezen

Medlem
Aktien 7% upp idag på rapport och nästan dn miljard mer i resultat (mot förväntan), innan skatt och engångposter.

Det går bra nu SAS.
Kanske kan flyga in lute käk från Oslo eller ARN?
Dessutom borde det finnas bra kassa för kompensation.

Relaterat till tidigare inlägg kan de klart inte ha beredskap för detta varje dag. Men att kunna lösa NÅGOT att äta borde de ta mig tusan kunna. Länsa maten på CPH rest, Köp i taxfree, flyg in, hyra in sig på en rest i CPH som fixar portioner. Etc.

På mitt företag hade vi fått stänga våra leverantörer om det inte funnits tillgång på mat/dryck under 10h. Katastrof.
 

Glenn E

Medlem
Så för mig i plus till Shanghai går blev det vouchrar i loungen för 225 DKK .
Det räckte nästan till 3 baguetter på Caviar house.
Vid gaten blev vi varnade om att det endast skulle finnas vatten och kaffe/te samt snacks ombord.
De frågade om vi visste om detta och mitt resesällskap sa att inte hade fått något sms.
Då fick vi 250 DKK var i vouchrar till.;)
Det köpte vi vin och sådant för.
Sedan hade de vin ombord ändå men lite begränsat tror jag.
Så det blev vin över.:)
Kabinpersonalen hade inte heller fått någon mat.
Ok flygning ändå men lite torftigt utan varm mat.
Hoppas att strejken är över snart för på måndag åker jag tillbaka igen.
 

mha321

Medlem
Köpa i taxfree är nog lite väl kreativt, och faktiskt hyfsat olagligt :)

Däremot borde de definitivt kunnat flyga in från annan bas. Direkt i början finns det säkert inte kapacitet där, men nu har det ju gått ett par dagar så det hade gått. Alternativt köpa och handla fullt på outstation och låta maten följa med "åt fel håll". Visst, det blir inte samma mat (attans, var tar den frysta kyckligen vägen?!), men det blir mat.

Å andra sidan fick väl GG-anställda en explicit order från arbetsdomstolen att återgå till arbetet igårkväll, och gjorde det inte ändå. SAS kan säkert hävda (om än lite naivt baserat på erfarenheter) att de trodde att personalen skulle följa en sådan order...
 
Toppen