fcx
Medlem
Bra fråga, själv trodde jag att det var "No Go" om det inte fanns mat/dryck på långlinjer.
Åtminstone för crew.
Bra fråga, själv trodde jag att det var "No Go" om det inte fanns mat/dryck på långlinjer.
Så länge de finns hos Gate Gourmet så hjälper det inte.Finns det inte massa frysmat att servera? Smaskig barbequekyckling.
Man hade lyckats få ner kaffe, té och vatten från Oslo, så det blev lite servering trots allt.Gick ombord på SK2590 mellan Bryssel och Köpenhamn precis. Inga cateringvagnar. Ingen större kris dock med såpass kort flygtid, även om en Northern Trails hade suttit som en smäck.
Vet inte hur SAS ställer sig till det men på BA är det fritt fram att konsumera egen, medhavd, alkohol.Undrar hur CC ställer sig till att någon häller upp ett par egen medhavda GT's?![]()
Nu är det väl inte bara SAS som är drabbade, hur kompenserar de övriga bolagen sina passagerare? Norwegians pax i den deras ”extra” avdelning ingår väl mat och dryck i biljettpriset? Thai Airways, har dryck lastad redan i från Bangkok som även serveras på returen, men hur gör de med maten? EK och QR lastar de även nu mat för returen på sina hemma baser?
Hur många catering företag finns det på Kastrup som levererar mat till förtäring ombord?
LSG finns också på Kastrup vad jag förstår.Nu är det väl inte bara SAS som är drabbade, hur kompenserar de övriga bolagen sina passagerare? Norwegians pax i den deras ”extra” avdelning ingår väl mat och dryck i biljettpriset? Thai Airways, har dryck lastad redan i från Bangkok som även serveras på returen, men hur gör de med maten? EK och QR lastar de även nu mat för returen på sina hemma baser?
Hur många catering företag finns det på Kastrup som levererar mat till förtäring ombord?
Nja, det räcker väl med att en ur företagsledningen öppnar porten till frysrummet så får Rickard och Eivind själva hämta portionsförpackningarna...Så länge de finns hos Gate Gourmet så hjälper det inte.