Senaste nytt

[STREJK AVSLUTAD]Ingen catering från Köpenhamn pga olaglig strejk

Gick ombord på SK2590 mellan Bryssel och Köpenhamn precis. Inga cateringvagnar. Ingen större kris dock med såpass kort flygtid, även om en Northern Trails hade suttit som en smäck.
Man hade lyckats få ner kaffe, té och vatten från Oslo, så det blev lite servering trots allt.

Gate Gourmet er efter sigende et frygteligt sted at arbejde. De havde en kæmpe sag med en (Schweizisk?) kvindelig direktør for nogle år siden som havde bedraget for millioner af kroner. Ansatte kommer og går - de fleste flygter så snart de kan få noget andet. I øvrigt er GG ikke en del af CPH, blot en leverandør? Desværre har de vist stort set udkonkurreret alternative leverandører (e.g. SAS Catering)

Nu är det väl inte bara SAS som är drabbade, hur kompenserar de övriga bolagen sina passagerare? Norwegians pax i den deras ”extra” avdelning ingår väl mat och dryck i biljettpriset? Thai Airways, har dryck lastad redan i från Bangkok som även serveras på returen, men hur gör de med maten? EK och QR lastar de även nu mat för returen på sina hemma baser?
Hur många catering företag finns det på Kastrup som levererar mat till förtäring ombord?

Nu är det väl inte bara SAS som är drabbade, hur kompenserar de övriga bolagen sina passagerare? Norwegians pax i den deras ”extra” avdelning ingår väl mat och dryck i biljettpriset? Thai Airways, har dryck lastad redan i från Bangkok som även serveras på returen, men hur gör de med maten? EK och QR lastar de även nu mat för returen på sina hemma baser?
Hur många catering företag finns det på Kastrup som levererar mat till förtäring ombord?

Mycket bra fråga och jag skulle gärna vilja veta....ska flyga med SQ i "C" från CPH på torsdag...nu var iofs menyn jag tittade på (oxkind, pork belly, chicken green curry eller hälleflundra) inte mycket at hänga i julgranen, rätt trist i mina ögon och inte alls lockande....men dryckerna skulle jag bra gärna vilja veta:)

LSG finns också på Kastrup vad jag förstår.
Service Partners

Toppen