Senaste nytt

Lufthansa Business Class Lounge Frankfurt

Men du kan alltid ringa och fråga om det är ok att du hyr ändå.
NEJ!!!!!!!

Det där är det absolut dummaste man kan göra. Inte nog med att man troligen får ett nej - man uppmärksammar dem ju även på att folk som inte flyger Lufthansa First försöker boka erbjudandet. Ska man göra någonting ska man nog boka online och hoppas på att de inte frågar efter boardingkort.

NEJ!!!!!!!

Det där är det absolut dummaste man kan göra. Inte nog med att man troligen får ett nej - man uppmärksammar dem ju även på att folk som inte flyger Lufthansa First försöker boka erbjudandet. Ska man göra någonting ska man nog boka online och hoppas på att de inte frågar efter boardingkort.
Håller inte riktigt med dig, tror inte att fråga skadar.

Jag tänkte att då Avis hyr ut Porsche via Avis Prestige via sin hemsida till "alla" (men de erbjuder 3 timmars hyra till Lufthansa First kunder) att man kunde ringa och säga att man sett att de har ett erbjudande för Lufthansa kunder, berätta att man inte flyger med LH men väldigt gärna vill prova köra en Porsche och fråga om de kan erbjuda samma erbjudande. Bilarna verkar inte vara uthyrda så ofta och de drar in mer pengar på en 3 timmars hyra än om de inte hyr ut alls. Och då kunde man inte få mer än ett nej utan att de hänvisar till sina vanliga dygnspriser.

Så mitt inlägg var som en respons på att man inte ska chansa och hoppas de inte kollar boardingkort utan om man verkligen ville köra att man kunde fråga. Men det är hur jag resonerar och det kan så klart vara långt ifrån rätt :)

Bilarna verkar inte vara uthyrda så ofta och de drar in mer pengar på en 3 timmars hyra än om de inte hyr ut alls.
Där tror jag du gör ett felaktigt antagande.

Flyger man inte Lufthansa F så har man egentligen två val i mina ögon: Antingen bokar man erbjudandet online och hoppas på att det inte kontrollerar boardingkort eller så bokar man till ordinarie priser. Allt annat är ett sämre alternativ - flexibiliteten i tyskland brukar vara noll.

Flyger man inte Lufthansa F så har man egentligen två val i mina ögon: Antingen bokar man erbjudandet online och hoppas på att det inte kontrollerar boardingkort eller så bokar man till ordinarie priser. Allt annat är ett sämre alternativ - flexibiliteten i tyskland brukar vara noll.
Ja kanske, det är mitt resonemang men har inte hyrt bil i Tyskland så ofta så kan inte säga att jag baserar det på erfarenhet.

Du har möjligen inte länken till hands, eller måste man logga in på lufthansas hemsida?

Sist jag bokade online sä frågade de efter boardingkort. Sist jag fick hjälp av personalen i Lufthansas förstaklasslounge att boka så frågade de också efter boardingkort. De har bra koll, och att försöka lura dem blir nog bara dyrt för några pengar lär de inte återbetala om någon försöker lura dem.
I alla händelser lär många lycksökare stranda på kreditkortskraven:

Credit card regulations:
For customers from abroad:
two credit cards accepted by Avis from two different credit card institutes, of which at least one (from any internationally recognized credit card company) has to be golden, issued to the renter or one AMEX / MasterCard Gold / Platinum / Black
or one Avis Full Credit Voucher and one credit card accepted by Avis

Men nu är vi ändå väldigt off topic i tråden, åter till Frankfurt Airports businessclasslounger.

Toppen