Senaste nytt

Lufthansa Business Class Lounge Frankfurt

Loungetips om man flyger FRA-BKK i F?

Om man är Star Alliance Gold. Annars är det Business-loungerna som gäller.

Korrekt. Vet ej vilket som är best pick. Diskuteras fram å tillbaka i flera trådar. Beror ju på avgångsterminal, tid etc. Air Canada är flera som håller högt har jag förstått (ej provat).
Jag är 99% procent säker på att man kommer in i alla Star Alliance-loungerna, utom förstaklassloungerna, i Frankfurt med en Thai förstaklassbiljett pga de här anledningarna:
1. 2017 reste jag själv med Thai i förstaklass från Frankfurt. Jag och en annan resenär blev eskorterade från vår ankommande flight till Senator-loungen och det var inte snack om att visa upp guldkort.
2. Två andra medlemmar här på BC har rapporterat att man kommer in i guldlounger med förstaklassbiljetter ( Singapore Airlines sätter in flyg med First Class till Köpenhamn | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Singapore Airlines sätter in flyg med First Class till Köpenhamn | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor )
3. Om man söker på Star Alliance loungefinder ( Lounge Information - Star Alliance - Star Alliance ) så listas samtliga Star Alliance-lounger (utom förstaklassloungerna) om man söker på Thai och förstaklass.

Med det sagt så skulle jag rekommendera Senator-loungens (non-Schengen terminalen) bemannade bar för alkohol och Air Canada loungen för övrigt.

Någon som vet hur det är med dusch i Business lounge A26? Är här nu och frågade en dam som satt utanför med en lista om man skulle boka. Efter lite undrande blick från henne fick jag som svar "I don't know sir" med en uppgiven ton som typ betydde "sluta fråga" o_O Vaff*n? Bokar man, finns det en väntlista? Får man handduk där? Känner inte för att ta upp samtalet med henne igen utan att veta...

Någon som vet hur det är med dusch i Business lounge A26? Är här nu och frågade en dam som satt utanför med en lista om man skulle boka. Efter lite undrande blick från henne fick jag som svar "I don't know sir" med en uppgiven ton som typ betydde "sluta fråga" o_O Vaff*n? Bokar man, finns det en väntlista? Får man handduk där? Känner inte för att ta upp samtalet med henne igen utan att veta...
borde finnas en lista att skriva upp sig på?

Toppen