Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ifrågasätter på inget sätt andras upplevelse. *jag* har inte råkat ut för det på jättelänge, så jag trodde att de faktiskt fått ordning på problemet.

Det kanske är beroende på rutter och tider. Jag är ju tex baserad vid arn och har därför de flesta rusningstrafikflygen med det som avgång, och du har väl tex cph?
 
Ifrågasätter på inget sätt andras upplevelse. *jag* har inte råkat ut för det på jättelänge, så jag trodde att de faktiskt fått ordning på problemet.

Det kanske är beroende på rutter och tider. Jag är ju tex baserad vid arn och har därför de flesta rusningstrafikflygen med det som avgång, och du har väl tex cph?
Självklart kommer de inte få ordning på problemet. Så här har det varit länge och så kommer det att förbli. Jag är övertygad om att det finns tydliga direktiv om att erbjuda ett glas vatten snarare än en flaska, varför skulle det inte göra finnas sådana direktiv?
 
Självklart kommer de inte få ordning på problemet. Så här har det varit länge och så kommer det att förbli. Jag är övertygad om att det finns tydliga direktiv om att erbjuda ett glas vatten snarare än en flaska, varför skulle det inte göra finnas sådana direktiv?
Nä antagligen inte... Jag får väl hoppas på fortsatt tur så jag slipper det själv...
 
Gjort ca 20 resor sen jag blev diamond i februari och har aldrig haft problem med beställningar. Har ibland även beställt lite för mycket och fått en del roliga "du är Diamond, va?" :)
 
En ny variant på Watergate: förra fredagen flög jag SK903 (Stockholm-New York) i Plus. Min flaska vatten i sätet tog slut och sex timmar in i flighten gick jag ner till galley och frågade efter en Coke Zero och flaska vatten. Jag fick då höra att flaskvattnet var personalvatten (sic!) men fick sedan på nåder en flaska. Pursern ville nog hellre att jag bara tog ett glas vatten, men jag var ju törstig och ville inte skvalpa runt med det genom kabinen.

Tillägg: pursern frågade också om mitt vatten redan var slut (sex timmar in i flighten).
 
En ny variant på Watergate: förra fredagen flög jag SK903 (Stockholm-New York) i Plus. Min flaska vatten i sätet tog slut och sex timmar in i flighten gick jag ner till galley och frågade efter en Coke Zero och flaska vatten. Jag fick då höra att flaskvattnet var personalvatten (sic!) men fick sedan på nåder en flaska. Pursern ville nog hellre att jag bara tog ett glas vatten, men jag var ju törstig och ville inte skvalpa runt med det genom kabinen.

Tillägg: pursern frågade också om mitt vatten redan var slut (sex timmar in i flighten).
WTF? Man slutar aldrig att förvånas?! Kan inte personalen ha några 1,5 liters för egen förtäring istället för att nyttja passagerarnas ranson?
 
Gjort ca 20 resor sen jag blev diamond i februari och har aldrig haft problem med beställningar. Har ibland även beställt lite för mycket och fått en del roliga "du är Diamond, va?" :)
Får den kommentaren ibland också "det är du som är Diamond ombord va?". Inga stora orders men brukar bli 2-3 drycker åt gången för att slippa trycka på knappen.
 
En ny variant på Watergate: förra fredagen flög jag SK903 (Stockholm-New York) i Plus. Min flaska vatten i sätet tog slut och sex timmar in i flighten gick jag ner till galley och frågade efter en Coke Zero och flaska vatten. Jag fick då höra att flaskvattnet var personalvatten (sic!) men fick sedan på nåder en flaska. Pursern ville nog hellre att jag bara tog ett glas vatten, men jag var ju törstig och ville inte skvalpa runt med det genom kabinen.

Tillägg: pursern frågade också om mitt vatten redan var slut (sex timmar in i flighten).

Det är ju galet dåligt. Personalvatten?! Men det är mycket konstigt folk på SAS alltså, man slutar aldrig att förvånas över var de får tag på dessa människor.
 
Toppen