De sa upp med Menzies men kanske inte med den som driver Apartment loungen i Köpenhamn?Konstigt, jag fick både fast track och tillträde till Apartment-loungen i Köpenhamn imorse utan problem.
Varför är det konstigt? Två helt olika lounger, två helt olika bolag som driver dem.Konstigt, jag fick både fast track och tillträde till Apartment-loungen i Köpenhamn imorse utan problem.
Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.Varför är det konstigt? Två helt olika lounger, två helt olika bolag som driver dem.
Typ som SAS när de säger upp avtal. Vissa går ut före andra eller är lättare att säga upp än andra.Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.
Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.
Nu har jag ångrat mig, nu tycker jag återigen att det är konstigt att det varierar med loungeaccess. Här finns en länk till ett pdf-dokument som är uppdaterat 1:e september: Request Rejected
Länk till själva pdf-dokumentet: Request Rejected
Här står det tydligt "...airberlin and the partner airlines continue to grant benefits related to your status (e.g. access to lounges, priority services, free seat reservations etc.)...".
Fast det är klart, kan man strunta i EU
261/2004, så är det inte så farligt i sammanhanget att neka loungeaccess.
Nekad på Menzies Aurora Lounge T2 ARN idag med AB boardingkort då detta samarbete har upphört tydligen. Dock går det fortfarande bra om du har AB status men åker med annat OW bolag för att komma in i loungen.