Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

Oj, den skulle jag nog försöka omboka till via Düsseldorf snarast. Ser dem inte omboka via andra bolag med tanke på "inga pengar", så jag skulle nog inte vänta på att de hör av sig.
Snackade precis med Expedia, de kan inget göra förrän det syns i bokningen att flighten är inställd. Jag tycker inte det är lönt att ringa Air Berlin och vänta några timmar (dygn?) i telefonkö.

Snackade precis med Expedia, de kan inget göra förrän det syns i bokningen att flighten är inställd. Jag tycker inte det är lönt att ringa Air Berlin och vänta några timmar (dygn?) i telefonkö.

Hm ok vet inte vad som gäller om du bokat via Expedia. Generellt skulle jag hellre ta telefonkö än tappa en longhaulbiljett om jag var tvungen att välja.
Hur som helst:
Fick precis höra av en bekant med TXL-MIA-TXL bokad månadsskiftet september-oktober att "drabbade" ska få ett ombokningserbjudande nästa vecka. Detta besked kom direkt från Air Berlin hotline, MEN med reservation för att det inte går att lita på någonting i nuläget som bara sägs. Man kan möjligen lita på sånt som görs..

Det finns platser lediga via Dusseldorf istället, men jag tar hellre en återbetalning om jag kan. Jag visste att de låg pyrt till så jag har betalat med kreditkort.

Har någon lyckat kreditera (och få in Avioserna) från en Air Berlin-flygning till British Airways Executive Club sedan TopBonus fileade för insolvency?

Last edited:
Ska man vara rädd för att Köpenhamn-Düsseldorf i mitten av November ställs in? Eller är det safe tror ni? Etihad har sagt de inte gör något förrän planet ställs in (Airberlin kör codesharing för Etihad på den sträckan då)

Ska man vara rädd för att Köpenhamn-Düsseldorf i mitten av November ställs in? Eller är det safe tror ni? Etihad har sagt de inte gör något förrän planet ställs in (Airberlin kör codesharing för Etihad på den sträckan då)
Det torde bero på vem som köper vad. Men med de bud som ligger är det klart tveksamt att den flygs under namnet air Berlin. Men det kan ju bli exakt samma avgång med tex euro wings eller easyjet..

Toppen