Senaste nytt

Hur ta sig till Arlanda väldigt tidigt på morgonen?

Eller bo över på Arlanda kanske så kan man gå upp 30 min före avgång? Finns massa alternativ som inte är i linje med vad trådskaparen efterfrågat.
Det är också ett bra alternativ som är riktigt bekvämt, tyvärr för egen del så anser jag inte att det är prisvärt för egen del då jag bara sparar 20 minuter på detta alternativ men får betalamer än det dubbla mot vad taxi kostar.
Tråden kan användas till mer än att bara utgå ifrån trådskaparens fråga och förutsättningar och jag har aldrig citerat något från den personen i tråden här utan gav mina egna reflektioner på vad jag föredrar samt vilka erfarenheter jag själv har av door to gate som kanske kan vara till n ytta för trådskaparen också.

Det är också ett bra alternativ som är riktigt bekvämt, tyvärr för egen del så anser jag inte att det är prisvärt för egen del då jag bara sparar 20 minuter på detta alternativ men får betalamer än det dubbla mot vad taxi kostar.
Tråden kan användas till mer än att bara utgå ifrån trådskaparens fråga och förutsättningar och jag har aldrig citerat något från den personen i tråden här utan gav mina egna reflektioner på vad jag föredrar samt vilka erfarenheter jag själv har av door to gate som kanske kan vara till n ytta för trådskaparen också.
Men generella tips brukar vi väl uppmuntra egna trådar för? Trodde jag.

Men generella tips brukar vi väl uppmuntra egna trådar för? Trodde jag.
Läser man trådtiteln tycker jag den är väldigt generell och ser absolut inget fel i att återanvända denna tråd till att ge generella tips, tycker du annorlunda så är det helt OK att du anmäler tråden så får en annan moderator ta och titta på det.

Läser man trådtiteln tycker jag den är väldigt generell och ser absolut inget fel i att återanvända denna tråd till att ge generella tips, tycker du annorlunda så är det helt OK att du anmäler tråden så får en annan moderator ta och titta på det.
Frågeställningen är ju att trådstartaren behöver hjälp att ta sig till Centralen senast en viss tidpunkt. Inget annat.

Jag skulle också ta taxi eller sova på Arlanda men det hjälper ju inte trådstartaren för fem öre. Han har för övrigt redan fått vettiga svar på sin fråga.

vilken diskussion det blev till slut haha, jag är tacksam för alla svar. Nu lyckades jag få en vän att skjutsa mig till Järva krog vilket gör att jag sparar en massa tid. Så nu vet jag hur jag ska mig dit.

vilken diskussion det blev till slut haha, jag är tacksam för alla svar. Nu lyckades jag få en vän att skjutsa mig till Järva krog vilket gör att jag sparar en massa tid. Så nu vet jag hur jag ska mig dit.
Aha vilket var halva förslaget som @palmen gav så det kom något gott ut av den lite hetsiga "OT" diskussionen iallafall.

Njae, bekvämast för mig är när någon jag känner hämtar upp mig och kör mig till flygplatsen, mycket billigare än taxi också för den delen.

Jag brukar ofta hämta/lämna kompisar på Arlanda och enda problemet med det är att jag med åren ALDRIG fått någon gentjänst i form av just hämtning/lämning.

Om du är villig att gå upp ännu lite tidigare för att spara pengar kör SL själva nattbuss 593 till Arlanda från centralen, då kommer du hela vägen på enbart SL-kort. Den tog jag själv några gånger till en tidig avgång i fattigare dagar. Sista avgången verkar vara 03:50 och du är framme på T5 04:29.

Toppen