Senaste nytt

Hur ta sig till Arlanda väldigt tidigt på morgonen?

Tack, visste faktiskt inte om bussen 291, det blir nog bästa alternativet även om jag måste gå upp lite tidigare. Tusen tack för svar :)
Ett tips till nästa gång är att söka efter resa på resrobot.se Den ger dig möjliga lösningar för alla transportsätt (SL, SJ, Arlanda express, flygbussar etc) som Samtrafiken har fått info om. Den skulle exempelvis ge dig info om buss 291 kl 04.12 till cityterminalen och därefter pendeltåg med ankomsttid på Arlanda C kl 05.46 --> skulle kosta 120 kr i passagebiljett då jag antar du har periodkort hos SL.

Ha en trevlig vistelse i Pisa

Ett tips till nästa gång är att söka efter resa på resrobot.se Den ger dig möjliga lösningar för alla transportsätt (SL, SJ, Arlanda express, flygbussar etc) som Samtrafiken har fått info om. Den skulle exempelvis ge dig info om buss 291 kl 04.12 till cityterminalen och därefter pendeltåg med ankomsttid på Arlanda C kl 05.46 --> skulle kosta 120 kr i passagebiljett då jag antar du har periodkort hos SL.

Ha en trevlig vistelse i Pisa
Om man redan har SL kort (utan Arlandatillägg), är det inte både billigare och snabbare med nattbuss til Cityterminalen och åka Flygbussarna därifrån?
Det ska vara 99 kr (eller 89 kr om man är ungdom) i så fall.

Om man redan har SL kort (utan Arlandatillägg), är det inte både billigare och snabbare med nattbuss til Cityterminalen och åka Flygbussarna därifrån?
Det ska vara 99 kr (eller 89 kr om man är ungdom) i så fall.
Stämmer. Billigast är alltid att åka pendel/buss via Märsta med eller nattbuss med SL vilket är 30 kr eller periodkort

Hade inte en aning om denna linje, måste väl vara en service för personalen på Arlanda, första Arlanda Express ankommer 4,55
Tack för tippset.

Jag gissar att den ersätter pendeltågstrafiken till Arlanda/Uppsala under de tider pendeltågen inte går. Men som sagt en smidig och billig förbindelse om man ska med en riktig fakiravgång och inte är så bekväm av sig.

Toppen