Senaste nytt

Hur ta sig till Arlanda väldigt tidigt på morgonen?

Hej, på torsdag ska jag ta en flight med SAS till Pisa som avgår klockan 07.05 från Arlanda. Därför vill jag försöka vara där vid klockan 5:30. Mitt problem är dock att tunnelbanan börjar gå först vid 5 så kommer ej hinna ta mig till T-Centralen för att sedan byta till flygbussarna. Har ni några tips hur man kan göra ifall man bor vid Ropsten och behöver vara ungefär 04:45 vid Centralen? Hjälp skulle starkt uppskattas.
 
Hej, på torsdag ska jag ta en flight med SAS till Pisa som avgår klockan 07.05 från Arlanda. Därför vill jag försöka vara där vid klockan 5:30. Mitt problem är dock att tunnelbanan börjar gå först vid 5 så kommer ej hinna ta mig till T-Centralen för att sedan byta till flygbussarna. Har ni några tips hur man kan göra ifall man bor vid Ropsten och behöver vara ungefär 04:45 vid Centralen? Hjälp skulle starkt uppskattas.
Ropsten... Ta antingen Taxi, inte alls för dyrt med Uber från Danderyd. Annars är Arlanda express de smartaste sättet att ta sig till Arlanda.
 
Slår ett slag för taxi. Folk lägger gladeligen tiotusentals kronor/euro på flygbiljetter och hotell men snålar med marktransport. En taxi kostar bara runt 500 kr och är värt så mycket, speciellt tidigt och sent på dygnet.
 
givetvis hade jag velat ta taxi men eftersom jag reser dit själv samt är en student som hushåller med ekonomin blir det något för dyrt för mig. Men aja, kanske inte finns några andra sätt. Tackar för svar :)
 

thh

Medlem
Hej, på torsdag ska jag ta en flight med SAS till Pisa som avgår klockan 07.05 från Arlanda. Därför vill jag försöka vara där vid klockan 5:30. Mitt problem är dock att tunnelbanan börjar gå först vid 5 så kommer ej hinna ta mig till T-Centralen för att sedan byta till flygbussarna. Har ni några tips hur man kan göra ifall man bor vid Ropsten och behöver vara ungefär 04:45 vid Centralen? Hjälp skulle starkt uppskattas.

Jag hade själv nog tagit taxi, men eftersom det inte var vad du frågade skulle jag säga nattbussen 291 in mot stan och antingen Arlanda Express (kolla om det finns några studenterbjudanden, det gör det ibland) eller flygbussen ut.

Du kan också ta en uber in till t-centralen, det borde inte kosta alltför mycket - jag kan rekommendera att du kollar ubers app.
 

fcx

Medlem
Det går nattbuss varje timme från Ropsten till cityterminalen. Tar en kvart att åka.
 
Läser nu att du är student och då kan jag rekommendera som många andra nämnt "Door to gate"
De hämtar dig eventuellt i Hjorthagen eller Danderyd och debiterar 290kr inkl. bagage! Även om du är student, så är detta alternativ bäst om du frågar mig. Du sparar både tid och stress! :)
 
Toppen