Senaste nytt

Hur ta sig till Arlanda väldigt tidigt på morgonen?

hmm, det låter ju också bra. Ska absolut tänka på det, synd bara att man inte är några fler så att det hade varit billigare. Vet något ungefär hur lång tid detta färdmedel tar till flygplatsen?
 

Dr. Miles

Expert
Hej, på torsdag ska jag ta en flight med SAS till Pisa som avgår klockan 07.05 från Arlanda. Därför vill jag försöka vara där vid klockan 5:30. Mitt problem är dock att tunnelbanan börjar gå först vid 5 så kommer ej hinna ta mig till T-Centralen för att sedan byta till flygbussarna. Har ni några tips hur man kan göra ifall man bor vid Ropsten och behöver vara ungefär 04:45 vid Centralen? Hjälp skulle starkt uppskattas.
Buss 291 mot Cityterminalen
04:12 Ropsten
04:25 Cityterminalen (på Kungsbron)

Flygbussarna mot Arlanda
04:45 Cityterminalen
05:27 Arlanda Airport Terminal 5
 

Albert

Medlem
Arlanda Express kostar 140 SEK för studenter och är lätt värt den tiden på dygnet. Biljetten måste däremot köpas i biljettluckan då du måste uppvisa Mecenatkort men är inte helt säker på om den är öppen så tidigt på morgonen.
 

Berglund

Medlem
Du ska självklart ta Door To Gate!
Upplockning utanför din dörr och avsläppt på rätt terminal ute på Arlanda. Du må vara student men för 290:- så kan det inte bli bättre den tiden på dygnet.

Jag har själv åkt med AirFrance kärran som avgår ARN kl 06:10, ett oräkneligt antal gånger, och tar ofta Door To Gate för denna flight. Smidigt, bra stolar, gratis wifi ombord och det fungerar! När de inte lyckas ordna transporten med de egna minibussarna, har de skickat förskottsbetalda taxibilar, som då tar mig individuellt direkt till Arlanda och Door To Gate betalar merkostnaden.
 

palmen

Moderator
Problemet med Door to Gate är att de ibland vill ha sjukt lång tid för upphämtning innan flyget. När man reser tidigt på morgonen blir det då mindre attraktivt, det är ju dock bara att titta i appen vad man får för tider och överväga om det är värt det vid den tiden på dygnet.

Personligen tar jag alltid taxi så tidigt på morgonen om jag inte har någon som kan köra ut mig.
Kostar 470 kronor med Uber för min del och det är värt varenda krona att kunna sova en extra timme för min del och slippa byten eller åka och hämta upp massa folk på vägen.
 

Agö

Medlem
Problemet med Door to Gate är att de ibland vill ha sjukt lång tid för upphämtning innan flyget. När man reser tidigt på morgonen blir det då mindre attraktivt, det är ju dock bara att titta i appen vad man får för tider och överväga om det är värt det vid den tiden på dygnet.

Personligen tar jag alltid taxi så tidigt på morgonen om jag inte har någon som kan köra ut mig.
Kostar 470 kronor med Uber för min del och det är värt varenda krona att kunna sova en extra timme för min del och slippa byten eller åka och hämta upp massa folk på vägen.
Trådstartaren tycker ju att 290 kronor är för mycket. Varför skulle han då lägga 470 kronor på Uber?
 

palmen

Moderator
Trådstartaren tycker ju att 290 kronor är för mycket. Varför skulle han då lägga 470 kronor på Uber?
Jag skrev vad som fungerade bäst för mig och hur jag resonerar. Att trådstartaren tycker det är för mycket är jag medveten om, men det är väl OK för mig att tycka att det är värt det för egen del? Jag ville bara lägga fram aspekten av att få mer sömn och vara mer utvilad mm när man kommer till sin destination kan vara värt att betala extra för. Om någon tycker att det är för dyrt så är det fine och då får man leta andra alternativ som är billigare, door to gate, nattbuss + flygbuss eller kanske kan få någon att köra ut en.
 

Agö

Medlem
Jag skrev vad som fungerade bäst för mig och hur jag resonerar. Att trådstartaren tycker det är för mycket är jag medveten om, men det är väl OK för mig att tycka att det är värt det för egen del? Jag ville bara lägga fram aspekten av att få mer sömn och vara mer utvilad mm när man kommer till sin destination kan vara värt att betala extra för. Om någon tycker att det är för dyrt så är det fine och då får man leta andra alternativ som är billigare, door to gate, nattbuss + flygbuss eller kanske kan få någon att köra ut en.
OK. Det är väl ganska självklart att taxi är det bekvämaste alternativet för alla. Tänker jag.
 
Toppen