Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Undra hur många poäng seb måste ut med denna sommar iom nya premium kortet, sign on bonusar, dubbla poäng etc :):)

Det har rasslat in en hög poäng från MC på mitt EB-konto idag men jag får inte ihop det riktigt.
Det borde ha kommit in 17227 poäng men det saknas 636 poäng.
Ang. baspoängen så har dom också kommit in på kontot.
Allt är daterat 4 juli på EB-kontot men jag såg dom inte för än idag.

Jag har fått in
  • Ordinarie poäng i juni, som inte stämmer med poängen på Mastercardsidan
  • Extrapoängen från dubblerade poäng i juni, som inte heller stämmer med poängen på Mastercardsidan
  • 10000 välkomstpoängen (antar jag). Dessa är dessutom taggade som Basic points.
Min baspoängstapel har (korrekt) ökat med 1000 poäng trots ovan feltaggning. Vidare så står de 10000 välkomstpoängen egentligen med under juli på Mastarcardhemsidan, men har alltså redan förts över.

Vad gäller poängen som inte stämmer, så blir det korrekt summa om man räknar in hela juni (enligt hemsidan), plus poäng för de köp som är bokförda (måste här korskolla med listan på transaktioner, då det finns bara köpdatum i bonuspoängslistningen) till och med 4 juli. Exkludera alltså köp som är gjorda före dess men bokförda efter... Dock är alla köp i juni med, även från de första dagarna, men det kan gott bero på att de är överförda från mitt gamla MC till det nya per 12 juni.

Det verkat som att brytdag för poäng är den 2'a. För mig så stämmer den insatta summan på EuroBonus om jag räknar poäng från den 3 Juni till 2 Juli. (Från MC's sida)

Se mitt inlägg ovan, tror brytdatumet är 4 juli (inklusive) men som sagt att det är bokföringsdatumet som räknas. Vilket på något vis verkar rimligt, har inte MC fört in transaktionen vid tidpunkten kan de inte gärna kreditera poäng.. Bokföringsdatumet är oftast (men inte alltid) vardagen efter köpet.

Toppen