Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Mitt utdrag på classic visar också 10k extrapoäng + 1k baspoäng på samma rad. Men det API som nya sidan (och ebcrawler) använder sig av har inte stöd för detta. Endast en summa per rad kan skickas och sedan används annan info för att avgöra om det är bas- eller extrapoäng. Typisk överförenkling. Man ska göra skit så enkelt som möjligt, men inte enklare!

Det här trillade in nyss. Tillsammans med 1000 baspoäng. Udda struktur.
7afad4838a029431e3ab4805fb376ced.jpg

Som sagt... på SAS nya sida och i appen står 10.000 poäng som basic points, men på classic sas står det att 1000 av dessa är basic points. Är det någon som fatt mer baspoäng i stapeln oavsett vad som står i account activity?

Som sagt... på SAS nya sida och i appen står 10.000 poäng som basic points, men på classic sas står det att 1000 av dessa är basic points. Är det någon som fatt mer baspoäng i stapeln oavsett vad som står i account activity?
Jag har fortfarande 6000 ytterligare baspoäng. Men de har funnits i en månad...

Mitt utdrag på classic visar också 10k extrapoäng + 1k baspoäng på samma rad. Men det API som nya sidan (och ebcrawler) använder sig av har inte stöd för detta. Endast en summa per rad kan skickas och sedan används annan info för att avgöra om det är bas- eller extrapoäng. Typisk överförenkling. Man ska göra skit så enkelt som möjligt, men inte enklare!
Det kan onekligen förklara saken. Båda två finns med i backend systemen, men går inte att se via api...

Jag har fått 10000 extrapoäng samt 1000 baspoäng, dessa står på samma rad i classic, allt syns korrekt i staplarna i appen, men i appen syns endast 10000 poäng i transaktionslistan och då som baspoäng.

Toppen