Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Idag när vi ber om servetter för andra(!) gången och får svaret. Ja ni har ju fått väldigt många servetter nu... Det får bli hushållspapper till er!

Hade vi fått 8 servetter totalt (vi hade en 11 månaders med oss)... Och då hade vi ändå köpt mat och dryck för 300 pix...

Undra hur många servetter man fått om man inte var EBG och EBS...
Helt sjukt, cabin crew ska inte dra igång några egna sparprogram, kan inte tänka mig att det där står i deras manual.

Bra start på dagen. SAS-priodisken på bagagedroppen bemannad av en ganska kass anställd som glömde priotaggarna, kom på sig själv, stannade bandet, slet tillbaks min väska så sidan skrapades mot metallhörn. Fick på taggarna. Skrev ut våra två boardingpass, varav ett felaktigt. Får fixa sen.

SAS-loungen på Landvetter. Försöker äta frukost. En anställd står och (väldigt högljutt) diskuterar barnafödande med en gäst (plus halvsuspekta åsikter om att det går utmärkt att röka och dricka när man är gravid, för det gjorde nämligen hennes mamma).

Jag trodde först hon var en gäst, men sen drog hon på sig anställdkavajen och satte sig bredvid sin kollega bakom insläppsdisken.

Jag bad om hjälp med ovanstående boardingpass, varpå hon replikerar "det kan vi inte hjälpa dig med, för vi är inte SAS-personal, sörru!"

Fortsättning följer förhoppningsvis inte...

I Umeå verkar bagagekillarna ha fått för sig att Priority betyder "Ta't lugnt, ta en Toy", för där brukar Prio-bagage komma bland de sista (om det inte är någon sorts politiskt budskap i det röda Norrland). Idag kom våra tre väskor som nr 66, 71 och 73 av gissningsvis (att döma av hur många som stod kvar och väntade på bagage när vi gick) 80-85 väskor. Å andra sidan syns ju det lilla mörka fältet med Priority knappt, men det brukar gå lika dåligt när man har de röda tilläggslapparna, som ju faktiskt syns. I utlandet går det oftast betydligt bättre.

Toppen