SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

mha321 skrev:Det låter tyvärr som det klassiska välj aldrig främsta raden i Go. Eller främsta ett par raderna beroende på vad det är för rutt och hur många plus rader det är från början.Klicka för att utvidga...
Tack för tipset. Ändrade just stolarna för flyget hem.
 
mrestes skrev:Ingen aning hur det såg ut när jag flyttades. Men igår kväll var det i princip tomt överallt.Klicka för att utvidga...
Ibland beror det på last och balansering. För några år sedan flyttades hela främre Go-kabinen till den bakre på en A350, flight LAX–CPH, på grund av cargo. SAS trängde ihop oss så gott det gick, och jag flyttades från rad 32 till 42.
 
stare skrev:SAS, vänligen se till att vi får till gång till Lounge i BUDAPEST framöver.Klicka för att utvidga...
De har lyssnat på dig, enligt hemsidan finns det tillgång från 1/10. (Lite överraskande då Budapest inte nämndes tidigare och inte heller i dagens press release)
 
Åkte BCN-ARN i slutet på juli med EBD-status. Skulle i vanlig ordning utnyttja min free drinks förmån som vanligtvis brukar kännas av automatiskt. Men icke. Purser bad mig visa upp diamantstatus och så gjorde jag. Frågade snällt om dricka numera inte ingår som diamant, varpå purser svarar ”hmm”



Hon antecknade ner mitt EB-nummer och till min förvåning debiterades jag idag 1500 poäng för drickorna. Frågade snällt om dricka numera inte ingår som diamant, varpå purser svarar ”hmm”



Mailade då in till Diamond-supporten och fick refund in på kontot efter två timmar. Det i sig är ju bra, men kan tycka att förmåner som man behöver korrigera SAS på inte är så förmånligt (hehe).
 
Blev omdirigerad pga "ATC" med övernattning. SAS betalar givetvis tillbaks hotellkostnader, men inget mer. Är extra omkostnader reglerat på något sätt, eller upp till varje flygbolag? ATt jag fick betala extra parkeringsavgift på några hundralappar tyckte inte SAS låg på dem? Kom dessutom inte åt incheckat bagage så handlade div hygeinartiklar. Inte heller det ersätts. Rimligt av SAS?
 
KAn löna sig att gnälla. Ni kan flytta detta till SAS det här blev bra till slut.





1760018036277-png.169059
 
stare skrev:Blev omdirigerad pga "ATC" med övernattning. SAS betalar givetvis tillbaks hotellkostnader, men inget mer. Är extra omkostnader reglerat på något sätt, eller upp till varje flygbolag? ATt jag fick betala extra parkeringsavgift på några hundralappar tyckte inte SAS låg på dem? Kom dessutom inte åt incheckat bagage så handlade div hygeinartiklar. Inte heller det ersätts. Rimligt av SAS?Klicka för att utvidga...
Parkering får du nog ta med ditt försäkringsbolag, sas brukar kunna erbjuda "over night kit" med det nödvändigaste (typ amenity kit). Oklart vad för hygienartiklar du köpte, men köpte du ny deo, fullstor tandkräm och liknande förstår jag att de inte ersätter detta.



Att du inte kommer åt bagaget är inte heller något konstigt, eller hade du velat stå och vänta några timmar på att de manuellt ska leta efter din och andras väskor när det är sent på kvällen?



Flygbolagen är skyldiga till duty of care, dvs mat och någonstans att sova. Köpa kläder och annat man anser sig behöva går på din reseförsäkring.
 
Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BC
 
ebd skrev:Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BCKlicka för att utvidga...
Om hon orkar med besväret är det väl bara att begära pengarna tillbaka från SAS?
 
ebd skrev:Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BCKlicka för att utvidga...
Om man checkar in på sin resa i appen och kopplar med sitt EBS så står det att det ingår. Lika så om man checkar in i en automat på flygplatsen och skriver ut bagagetaggen.
 
ebd skrev:Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BCKlicka för att utvidga...


Tråkigt att höra; för visst var det incheckad väska hon fick betala för och inte sitt handbagage?
 
Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.

Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.



Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.

SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.

Tiden har gått och jag inser att det är kört.



Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).



Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.
 
Gnopps skrev:Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.Tiden har gått och jag inser att det är kört.Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.Klicka för att utvidga...
Angående två simkort, jag tror att man endast kan ta emot sms från det simkortet man gör telefonsamtalet från samtidigt. Har varit med om att jag inte får sms från ett nummer när jag är i samtal med det andra.
 
Gnopps skrev:Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.Tiden har gått och jag inser att det är kört.Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.Klicka för att utvidga...
Helt rätt i din kritik.



Morgan Alling råkade ut för liknande behandling på Landvetter.
 
apknug skrev:Helt rätt i din kritik.Morgan Alling råkade ut för liknande behandling på Landvetter.Klicka för att utvidga...
Att komma för sent till checkin och nekas att checka in är väl rätt stor skillnad mot att försöka köpa en biljett med mindre än 1h till avgång?
 
palmen skrev:Att komma för sent till checkin och nekas att checka in är väl rätt stor skillnad mot att försöka köpa en biljett med mindre än 1h till avgång?Klicka för att utvidga...
Rules are rules som SAS säger. 60 minuter eller 40 minuter, det finns alltid en gräns.



Tidigare var den 15 minuter, då var det bra!
 
apknug skrev:Det står dig naturligtvis fritt att tycka att Arlanda är Europas, delat, bästa flygplats för att den har så många lounger.Jag gör det dock inte.Klicka för att utvidga...
Men du behöver ändå inte hitta på saker för att argumentera för din sak?

Dessutom har nu alla fullt betalande business passagerare tillgång, så förstår inte varför du klagar?
 
Back
Top