Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hör väl egentligen inte hemma i den här tråden eftersom det löste sig men fick höra att "vi får inte servera alkohol på inrikesflygningar" när jag försökte få mig en Mikkeller. Ordnade sig efter samtal med annan cc men hade ju kunnat vara en intressant 'enhancement'.
 

Kandinsky

Medlem
Blev glad över att hitta Stockholm - new york i business (award) till mig och sambon i mitten på augusti, genOmförde bokningen i början av juni. Fick mail för någon dag sedan att de bytt plats på sambon. Ringde in och kom till engelska callcentret, ny config inget att oroa sig över.

Dubbelkobtrollerar idag, de berättar att det är en gammal kärra med gammal inredning, 2-2-2.
Förstår inte alls varför jag skulle vara intresserad av den nya inredningen... Jag ber att bli ombokad till direktflyget Arlanda new york istället, nej det går absolut inte. Påpekar att det har fungerat för ett år sedan, varvid hon ska be en manager ringa. Ingen ringer naturligtvis så jag ringer upp 6h senare, allt är omöjligt även denna gången.
Även han ska återkomma. Vi får väl se...

Naturligtvi finns inga award platser på den andra flighten, är jag dömd till att åka gamla eller finns det ett case att få tillbaka lite poäng på bokningen i vart fall?

Sorry för eventuella stavfel, sitter på telefonen.
 

palmen

Moderator
Blev glad över att hitta Stockholm - new york i business (award) till mig och sambon i mitten på augusti, genOmförde bokningen i början av juni. Fick mail för någon dag sedan att de bytt plats på sambon. Ringde in och kom till engelska callcentret, ny config inget att oroa sig över.

Dubbelkobtrollerar idag, de berättar att det är en gammal kärra med gammal inredning, 2-2-2.
Förstår inte alls varför jag skulle vara intresserad av den nya inredningen... Jag ber att bli ombokad till direktflyget Arlanda new york istället, nej det går absolut inte. Påpekar att det har fungerat för ett år sedan, varvid hon ska be en manager ringa. Ingen ringer naturligtvis så jag ringer upp 6h senare, allt är omöjligt även denna gången.
Även han ska återkomma. Vi får väl se...

Naturligtvi finns inga award platser på den andra flighten, är jag dömd till att åka gamla eller finns det ett case att få tillbaka lite poäng på bokningen i vart fall?

Sorry för eventuella stavfel, sitter på telefonen.
Du har ingen rätt att bli ombokad till direktflighten och det är som sagt 1 månad kvar till du ska åka så vilket plan det blir vet man inte i dagsläget. Det har rapporterats om flera som fått tillbaka poäng när de åkt med LN-RKP om något inte fungerat ombord. Lägg inte för mycket vikt på att detta kommer bli dåligt för dig, man vet aldrig vad som händer den närmsta månaden. Vilket flygplan som ska flyga en specifik sträcka är inget man kan kräva av SAS, men om saker och ting inte fungerar kan man som sagt få ersättning för det och det gäller oavsett vilket plan det handlar om.
 
SAS flight 1885 imorse från Göteborg till Nice. Bussgate där bussen istället körde till fel plan och bordade passagerarna på SK7801 till Preveza, Grekland istället. Blev tydligen lite rörigt där och en smula försenat, men det upptäcktes ju i vart fall innan planet avgått.
 

Jönsson

Medlem
SAS flight 1885 imorse från Göteborg till Nice. Bussgate där bussen istället körde till fel plan och bordade passagerarna på SK7801 till Preveza, Grekland istället. Blev tydligen lite rörigt där och en smula försenat, men det upptäcktes ju i vart fall innan planet avgått.
Var det Swedavia eller SAS som missade?
 

Crater

Medlem
Toppen