Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Nya bud igen efter kontakt med ansvarig på Mastercard.

Hon skrattade åt svaret jag fick av sas och sa att det hade ingenting att göra med årsavgiften.

De har två ärenden, mitt och ett till. Vi verkar ensamma om att det inte funkar:/

Borde vara mitt ärende då som är det andra. Men jag tror det lär dyka upp fler ärenden framöver då det lär finnas fler som säkert fått felaktiga svar som att vänta på årsavgiften, till månadsskiftet etc.

Intressant svar du fick från SAS även, och precis som framgår av inläggen i denna tråd ett felaktigt ett. Jag förstår verkligen inte varför SAS är så ohjälpliga i detta fallet. Snarare än att ta reda och fixa problemet så verkar strategin vara att lägga fram ursäkter som kanske kan få oss att "backa" för stunden. Vet inte riktigt vad SAS vill uppnå med detta, men de kanske hoppas på att detta skall lösa sig självt på något vänster.

Mitt hopp står som sagt till SEB, fick intrycket att det fanns en vilja att lösa problemet där. Får väl höra av mig till dem imorgon igen om jag inte hört något nytt. Så länge problemet lyfts till rätt person så borde det kunna lösas relativt omgående.
 
Borde vara mitt ärende då som är det andra. Men jag tror det lär dyka upp fler ärenden framöver då det lär finnas fler som säkert fått felaktiga svar som att vänta på årsavgiften, till månadsskiftet etc.

Intressant svar du fick från SAS även, och precis som framgår av inläggen i denna tråd ett felaktigt ett. Jag förstår verkligen inte varför SAS är så ohjälpliga i detta fallet. Snarare än att ta reda och fixa problemet så verkar strategin vara att lägga fram ursäkter som kanske kan få oss att "backa" för stunden. Vet inte riktigt vad SAS vill uppnå med detta, men de kanske hoppas på att detta skall lösa sig självt på något vänster.

Mitt hopp står som sagt till SEB, fick intrycket att det fanns en vilja att lösa problemet där. Får väl höra av mig till dem imorgon igen om jag inte hört något nytt. Så länge problemet lyfts till rätt person så borde det kunna lösas relativt omgående.

Prata med Agneta på MC SEB. hon håller i trådarna
 
Personligen är jag inte drabbad av ovanstående, men är irriterad av en annan orsak:

När jag loggar in på SAS så står det att jag samlat in över 300.000 poäng senaste 12 månaderna. Tecknade mig därför för kortet i tron om att jag skulle nå högsta nivån.

När jag fick kortet visar det sig att jag endast kan boka plus biljetter, dvs jag har inte nått över 200.000 poäng gränsen.

Detta verkar iof stämma när jag räknar ihop poängen manuellt, så någonting är fel med SAS-poäng sammanställning vilket jag tror någon skrivit tidigare när jag nu tittar igenom tråden.

För att slippa massa mail till kundtjänsten så vore det ju en jättefin funktion om SEB på mina sidor kunde skriva ut;

1. Vilken nivå man för närvarande innehar
2. Vilket poängsaldo för 12 månaders perioden som rapporterades vid senaste månadsskiftet.
 
Personligen är jag inte drabbad av ovanstående, men är irriterad av en annan orsak:

När jag loggar in på SAS så står det att jag samlat in över 300.000 poäng senaste 12 månaderna. Tecknade mig därför för kortet i tron om att jag skulle nå högsta nivån.

När jag fick kortet visar det sig att jag endast kan boka plus biljetter, dvs jag har inte nått över 200.000 poäng gränsen.

Detta verkar iof stämma när jag räknar ihop poängen manuellt, så någonting är fel med SAS-poäng sammanställning vilket jag tror någon skrivit tidigare när jag nu tittar igenom tråden.

För att slippa massa mail till kundtjänsten så vore det ju en jättefin funktion om SEB på mina sidor kunde skriva ut;

1. Vilken nivå man för närvarande innehar
2. Vilket poängsaldo för 12 månaders perioden som rapporterades vid senaste månadsskiftet.

Hur kan SEB veta hur många poäng du tjänat på annat än deras kort?
Annat än genom att använda information de fått av SAS, så det skulle ändå vara fel.

(Ett av felen med SAS summering är att de räknat avbokade bonusbiljetter som intjänade poäng)
 
Hur kan SEB veta hur många poäng du tjänat på annat än deras kort?
Annat än genom att använda information de fått av SAS, så det skulle ändå vara fel.

(Ett av felen med SAS summering är att de räknat avbokade bonusbiljetter som intjänade poäng)


SEB bör väl få rapporterat till sig hur mycket poäng man tjänat in eftersom detta ligger till grund för "nivån" i Fly Premium.

""Den intjänade poängen i EuroBonus programmet (Bas- och Extrapoäng), de senaste 12 månaderna, bestämmer Fly Premium nivån/saldot.""

Avbokade bonusbiljetter är inte felkällan hos mig.
 
Prata med Agneta på MC SEB. hon håller i trådarna

Blev precis uppringd av henne och hon sa att hon försökt att få tag i SAS med att hon fastnar i deras telefonköer.

Jag lyfte det med att de flesta verkar ha fått baspoäng från sitt MC Premium då det fortfarande är min teori att det kanske är det som aktiverar Fly Premium på SAS-sidan. Men hon hävdade att det var felaktigt och några baspoäng från Premium-kortet skall ingen ha fått via SEB iaf. Så kanske är SAS som självmant delat ut dessa utan SEBs inblandning. Någon "nytta" av baspoängen har jag inte egentligen, men är det dem som aktiverar Fly Premium så vill jag ha de omgående.

Samtalet avslutades med att jag föreslog att hon skulle kontakta SAS via andra kanaler än vad jag förstod SAS vanliga kundtjänst. Men hon sa att hon inte hade några andra kontaktvägar, så föreslog att hon får lyfta det med sin chef varpå hon svarade att hon skulle ta det med projektgruppen. Känns ju helt orimligt enligt mig att SEB skall behöva gå via ordinarie kundtjänst, dvs den vi testat att gå via. Känns även som det krävs en nivå över eller fler uppåt för att problemet skall lösas.

Någon tidsuppskattning kunde hon dessvärre inte ge heller utan hon skulle skynda på det så gott hon kunde. Så känns bra iaf att vi fått någon på SEB som förstår problemet och jobbar på det.
 
Blev precis uppringd av henne och hon sa att hon försökt att få tag i SAS med att hon fastnar i deras telefonköer.

Jag lyfte det med att de flesta verkar ha fått baspoäng från sitt MC Premium då det fortfarande är min teori att det kanske är det som aktiverar Fly Premium på SAS-sidan. Men hon hävdade att det var felaktigt och några baspoäng från Premium-kortet skall ingen ha fått via SEB iaf. Så kanske är SAS som självmant delat ut dessa utan SEBs inblandning. Någon "nytta" av baspoängen har jag inte egentligen, men är det dem som aktiverar Fly Premium så vill jag ha de omgående.

Samtalet avslutades med att jag föreslog att hon skulle kontakta SAS via andra kanaler än vad jag förstod SAS vanliga kundtjänst. Men hon sa att hon inte hade några andra kontaktvägar, så föreslog att hon får lyfta det med sin chef varpå hon svarade att hon skulle ta det med projektgruppen. Känns ju helt orimligt enligt mig att SEB skall behöva gå via ordinarie kundtjänst, dvs den vi testat att gå via. Känns även som det krävs en nivå över eller fler uppåt för att problemet skall lösas.

Någon tidsuppskattning kunde hon dessvärre inte ge heller utan hon skulle skynda på det så gott hon kunde. Så känns bra iaf att vi fått någon på SEB som förstår problemet och jobbar på det.

Samtalet jag hade med henne idag lät ungefär som du beskriver det. Att hon satt 40 min i telefonkö sen la hon på.

Jag gav henne diamant-mailen vilken hon skulle prova.

Hör snart av mig till ARN.
 
SEB bör väl få rapporterat till sig hur mycket poäng man tjänat in eftersom detta ligger till grund för "nivån" i Fly Premium.

""Den intjänade poängen i EuroBonus programmet (Bas- och Extrapoäng), de senaste 12 månaderna, bestämmer Fly Premium nivån/saldot.""

Avbokade bonusbiljetter är inte felkällan hos mig.


Varför då? och skulle det verkligen vara så är det från SAS de får information.
Jag hoppas verkligen inte det är tillkrånglat på det sättet utan det är
SAS som bestämmer vilken nivå du ligger på baserat på hur många poäng du tjänat.
 
Varför då? och skulle det verkligen vara så är det från SAS de får information.
Jag hoppas verkligen inte det är tillkrånglat på det sättet utan det är
SAS som bestämmer vilken nivå du ligger på baserat på hur många poäng du tjänat.

Mer att det fungerar såhär , för att minimera felkällor:
SEB tillhandahåller en tjänst genom kortet som öppnar FLY premium access på sas.se. När du beställer kortet skapas en input i din profil i Backoffice hos SAS, Det är SAS som genom att känna av att du har ett aktivt premium kort hos SEB, sedan läser in vilken FLY premium nivå siten ska öppna åt dig. Dvs kortet i sig öppnar möjligheten, EB poängnivån öppnar olika "rabatter" på siten. All data om din eurobonus historik har inte SEB (de vet endast vad du skapat genom ditt kort hos dem, vilket ej ger hela bilden så därför är det SAS som öppnar/stänger nivåer utifrån saldo/historik med enda kopplingen till SEB att SEB säger åt SAS att du har ett premium kort i digitala plattformen)
 
Toppen