Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Något nytt? Jag har resor som avvaktar med just nu pga det problemet.

Idag tog jag kontakt med SEB igen och kom i kontakt med en trevlig medarbetare där som verkar ta ärendet på allvar. Blev precis uppringd då hon talat med den ansvariga gruppen för Premium-kortet. Att Fly Premium ej fungerade för mig måste ligga på SAS "sida" och jag skulle kontakta SAS kring det. Men sa att jag redan försökt det och även flera andra utan resultat och bad därför henne kontakta SAS via deras kanaler för att se var problemet ligger. Så hon skulle nu göra det samt kolla med Premium-gruppen på SEB.

Min egen teori var att anledningen till att rabatten inte fungerar skulle kunna vara att jag inte fått några baspoäng överförda och att SAS system därför inte sett detta. Men den stämde ej sade hon, då ingen som ansökt om kortet efter 1 juni skall ha fått några baspoäng utdelade/överförda enligt henne då dessa förs över månaden efter alltid.

Enligt henne så fungerade som så att när man ansöker om Premium så skickas en förfrågan till SAS, om SEB i denna får ett Ja så beviljas kortet och i samband med det så vet även SAS att man har Premium. Det låter ju rimligt i sig visserligen, men då det inte verkar ha fungerat så, så har jag lagt upp ovanstående teori själv.

Så en fråga till alla i tråden: Finns det någon som ansökt 1:e juni 2017 eller senare och fått någon form av baspoäng som kommer från Mastercardet? Alternativt någon som kan använda Fly Premium och som vet att denne inte fått några som helst baspoäng?

Vill minnas att jag läst om folk som fått olika mängder av baspoäng i denna tråden eller i den andra tråden och där folk skaffat kortet från den 1 juni 2017, men är så mycket inlägg så kanske har rört ihop det. Hon på SEB hävdade iaf att endast testare/"piloter" som skaffade kortet innan 1 juni 2017 skall ha fått baspoäng och ingen annan.

Jag ansökte den 1/6.

Jag kunde använda mig av Fly Premium redan från första dagen, även innan jag fått själva kortet..
Jag har inte fått några poäng överförda från det nya kortet ännu.
De poäng jag tjänade förra månaden på mitt "gamla vanliga" MC överfördes till mitt EB konto den 2/6, som Baspoäng.

Goddag yxskaft!
Jag blir så jäkla trött på SAS!

"Hej,

Tack för ditt Mail

Jag måste fråga dig om du har det nya premium kortet då det endast är det kortet som har tillgång till denna förmån.
Det är först när du ansökt och betalat avgiften för detta helt nya kort som vi får upp dessa kort i våra system.

Med vänlig hälsning

XYZ
Traveler Consultant
SAS Sales and Service"

Underbart svar @Impendill eller inte :/

Jag tror faktiskt den rätta vägen är att rikta klagomålen mot SEB. Det är trots allt SEB som kommer ta betalt för årsavgiften och som jag ser det nu så är det "fel på tjänsten". SEB säljer ju en tjänst som innefattar tillgång till Fly Premium, sedan om de använder underleverantörer eller om de levererar själva spelar ingen roll egentligen, avtalsparten är ju SEB och de är ansvariga för att tjänsten levereras.

Nu avvaktar jag själv svar från SAS samt SEB. Mina förhoppningar ligger dock på att SEB är professionella nog att lösa detta omgående! Annars får det kanske bli att reklamera kortet och återgå till det vanliga MC. Fly Premium var det som gjorde att jag bytte till största del.

Underbart svar @Impendill eller inte :/

Jag tror faktiskt den rätta vägen är att rikta klagomålen mot SEB. Det är trots allt SEB som kommer ta betalt för årsavgiften och som jag ser det nu så är det "fel på tjänsten". SEB säljer ju en tjänst som innefattar tillgång till Fly Premium, sedan om de använder underleverantörer eller om de levererar själva spelar ingen roll egentligen, avtalsparten är ju SEB och de är ansvariga för att tjänsten levereras.

Nu avvaktar jag själv svar från SAS samt SEB. Mina förhoppningar ligger dock på att SEB är professionella nog att lösa detta omgående! Annars får det kanske bli att reklamera kortet och återgå till det vanliga MC. Fly Premium var det som gjorde att jag bytte till största del.

Pratade med SAS igen nu. En mycket serviceinriktad kille. Han pratade med huvudkontoret och Eurobonusteam.

Det ska inte vara möjligt att använda tjänsten "fly premium" utan att ha betalt årsavgiften.

De kunde se att min nivå är högsta men den låses inte upp förrän man betalt avgiften och MC rapporterat det till SAS.

De som redan kan använda tjänsten har fått den felaktigt om de inte betalt årsavgiften.

Pratade med SAS igen nu. En mycket serviceinriktad kille. Han pratade med huvudkontoret och Eurobonusteam.

Det ska inte vara möjligt att använda tjänsten "fly premium" utan att ha betalt årsavgiften.

De kunde se att min nivå är högsta men den låses inte upp förrän man betalt avgiften och MC rapporterat det till SAS.

De som redan kan använda tjänsten har fått den felaktigt om de inte betalt årsavgiften.

Nya bud igen efter kontakt med ansvarig på Mastercard.

Hon skrattade åt svaret jag fick av sas och sa att det hade ingenting att göra med årsavgiften.

De har två ärenden, mitt och ett till. Vi verkar ensamma om att det inte funkar:/

Jag kan rapportera att det fungerar utmärkt att boka FlyPremium inom såväl Skandinavien, Europa samt Världen, i Plus såväl som Business, utan att ha betalat årsavgiften för Mastercard. Eftersom kortet gavs ut för mindre än två veckor sedan och SEB Kort skickar ut månadsvisa fakturor så skulle ingen ha kunnat boka enligt ovanstående påstående. Jag kan lugnt säga att det är felaktigt och istället gratulera alla som får tag på bra biljetter på detta viset!

Toppen