Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Agö skrev:Vad hände med iPaden?Klicka för att utvidga...

Haha, skrev inte någon cc-rep här på forumet att den väl tydligen är för klumpig och omständlig att fippla med? På United har de ju t.ex. gått över till iPhone Plus. Förmodligen delvis pga den omständigheten. Sedan är väl intresset förmodligen väldigt varierande när det kommer till att använda sig av den hos SAS ändå.

Moco skrev:Haha, skrev inte någon cc-rep här på forumet att den väl tydligen är för klumpig och omständlig att fippla med? På United har de ju t.ex. gått över till iPhone Plus. Förmodligen delvis pga den omständigheten. Sedan är väl intresset förmodligen väldigt varierande när det kommer till att använda sig av den hos SAS ändå.Klicka för att utvidga...

Samt saknade en vettig hållare på vagnen där den bara kunde sitta och cc hade relevant vy uppe, om jag minns tråden rätt.

Jag tycker nog att det funkar bra med fri dryck i GO. Bäst är dom faktiskt på FlyBe (som trafikerar en del ATR 72-600 flighter) som jag åker mycket med. I fredags satt jag i GO och flygvärdinnorna serverar ju såklart alltid Plus först, när den ena var klar med sin servering men den andra inte var så gick gick hon som var klar fram till mig och konversationen var ungefär:

- Visst är du diamond?

- Ja, det stämmer

- Önskar du något från vagnen idag?

- Ja, idag är jag faktiskt sugen på en öl

- Det fixar vi, bjuder på den idag

- Tack så mycket!

Får alltid fri (alkoholfri) dryck i GO, men detta var första gången dom bjöd på något med alkohol i. (alternativt hade hon inte koll på att fri dryck enbart gällde alkoholfri dryck, det var dock inte min känsla här)

Hej på er i panelen.

Jag har kval. period 1 oct 2016 - 30 sept. 2017.

Jag blev EBD i september 2016. För några veckor sedan beställde jag hem ett medlemskort utan någon betalfunktion som verkar vara populära av någon outgrundlig anledning. På kortet jag fick hem står det Expiry Date 12-18. Och jag har i denna period inte kommit upp till EBD-nivå. Min tidigare tanke har varit att jag skulle vara EBD 30 sept. 2017 + 3 månader. Någon annan som har beställt medlemskort på sistone och fått märkligt giltighetsdatum?

JNH skrev:Hej på er i panelen.Jag har kval. period 1 oct 2016 - 30 sept. 2017.Jag blev EBD i september 2016. För några veckor sedan beställde jag hem ett medlemskort utan någon betalfunktion som verkar vara populära av någon outgrundlig anledning. På kortet jag fick hem står det Expiry Date 12-18. Och jag har i denna period inte kommit upp till EBD-nivå. Min tidigare tanke har varit att jag skulle vara EBD 30 sept. 2017 + 3 månader. Någon annan som har beställt medlemskort på sistone och fått märkligt giltighetsdatum?Klicka för att utvidga...
Nej, inte märkt något sånt.

Jag lyckas inte ens beställa ett medlemskort. "Undefined error occurred." vid varje försök.

Plötsligt händer det... Recognition på SK939 (ARN-LAX).

Pursern kommer fram till min stol i PLUS innan pushback, för en pratstund och tackar att jag flyger så mycket med SAS. Mycket trevligt.

Förmodligen var jag enda Diamond i PLUS & Go, eftersom Pursern gick raka vägen tillbaka till Galley efteråt.

Svar från supporten om att beställa kort:

"Vi upplever samma fel som du får på hemsidan just nu. Detta är anmält till vår tekniska support som arbetar på en lösning.

Jag kommer att sända dig ett nytt kort då det fungerar igen."

Ja, det har tagit ungefär två veckor att få svar den senaste tiden, så det förefaller vara ett projekt som är på dekis... Jag har dock aldrig förstått vitsen med det hela eftersom de i princip ständigt är genuint oförmögna att lösa några problem.

011430121 skrev:Mailade för två veckor sedan, fick ett ärendenummer inte hört ett ljud från dem.Klicka för att utvidga...
Jag fick för en dryg vecka sedan svar på ett gammalt mail med kommentaren att de haft tekniska problem. Baserat på tidpunkten så tror jag dessa dök upp när de bytte till nya eb backenden. Men det är ju riktigt illa om de fortfarande pågår. Om inte annat så borde de ändra sin autosvar och informera om det.

Moco skrev:Ja, det har tagit ungefär två veckor att få svar den senaste tiden, så det förefaller vara ett projekt som är på dekis... Jag har dock aldrig förstått vitsen med det hela eftersom de i princip ständigt är genuint oförmögna att lösa några problem.Klicka för att utvidga...
Då har vi definitivt olika erfarenhet. Diamond supporten har fram tills nu snabbt löst i princip allt det jag skickat till dem. Betydligt bättre resultat än vanliga kundtjänsten.

mha321 skrev:Jag fick för en dryg vecka sedan svar på ett gammalt mail med kommentaren att de haft tekniska problem. Baserat på tidpunkten så tror jag dessa dök upp när de bytte till nya eb backenden. Men det är ju riktigt illa om de fortfarande pågår. Om inte annat så borde de ändra sin autosvar och informera om det.Då har vi definitivt olika erfarenhet. Diamond supporten har fram tills nu snabbt löst i princip allt det jag skickat till dem. Betydligt bättre resultat än vanliga kundtjänsten.Klicka för att utvidga...

De har tidigare varit snabbare att svara, sett till nu. Snabbare än svarstiden för en statslös. Dock är det ju bara en brevlåda för vidareförmedling av ärenden till andra avdelningar, väldigt lite ägandeskap, oavsett problemets natur. Om man bortser från att få en drös med poäng för det ena eller andra problemet, så kan jag inte minnas att jag tycker att de utmärkt sig positivt på något sätt under dessa tre år jag använt mig av deras tjänster.

Jag tycker diamondsupporten sköter sig bra, de har alltid hjälpt till att lösa de problem som jag har haft. Men jag kanske haft tur där?

Diamondsupporten är för övrigt den enskilt viktigaste faktorn till varför jag krediterar 90 000 Miles till sas varje år istället för till andra bolag.

Jag blev Diamond medlem i januari och har fortfarande inte fått något kort, trots att jag både försökt beställa och mailat. Konstigt att det är så svårt att lösa.

Men! Det jag kom för att säga: ännu en lyckad CU på dagens 903. Visste att det var dags enligt ordningen och att det fanns gott om availability så körde plusgrade till Plus och fick sedan CU till business! Mycket trevligt! De enda lediga platserna var dessutom på rad 1 så nu provar jag en ny rad.

Back