Senaste nytt

Fredagstråden™

Gratulerar Erik! :)

Nu till dagens mindre roliga...: Silvio Berlusconi säljer Ibrahimovic & Thiago Silva till PSG!!! En käftsmäll på fansen och ett missbruk av en av tidernas främsta fotbollsklubbar. 12 stora spelare har avyttrats/ slutat inför nästa säsong och inte ett enda inköp att tala om... De har tagit två spelare på free transfer.. Jag hoppas innerligt att resterande spelartrupp sätter sig på tvären nu. Berlusconi ska bort från Milan, och det är nu!:mad: ( nu har jag avreagerat mig något..)

Gratulerar Erik! :)

Nu till dagens mindre roliga...: Silvio Berlusconi säljer Ibrahimovic & Thiago Silva till PSG!!! En käftsmäll på fansen och ett missbruk av en av tidernas främsta fotbollsklubbar. 12 stora spelare har avyttrats/ slutat inför nästa säsong och inte ett enda inköp att tala om... De har tagit två spelare på free transfer.. Jag hoppas innerligt att resterande spelartrupp sätter sig på tvären nu. Berlusconi ska bort från Milan, och det är nu!:mad: ( nu har jag avreagerat mig något..)
Milan är det något nytt flygbolag?? PSG?? PTV vet jag vad det är... Ahh Hockey förmodar jag :)

Äntligen! Fredagen jag längtat till i över 2 månader. Nyss tränat på gymmet och på väg till jobbet. Mindre än 12 timmar kvar till dess man är på väg till Farnborough!

Idag är en bra dag denna fredag den 13. Utsläppt från Ryssland just nu i loungen i Hel och väntar på flyget hem och 3 veckors semester :cool:

Borde väl bli en ganska kort fredagstråd denna vecka då vi ju vet vart många BC:are
är på väg. Menzies på Arlanda och sedan BA781 till LHR men förhoppningsvis en
hel del Champagne.

Nej inte jag.. Det blir flybridge i helgen och njuta av Stockholms skärgård på båten. Nästa vecka innehåller dock London, Warsawa, Köpenhamn och St Petersburg.

Vänner, önskar er en härlig helg!

Jag vet inte om Senator har jobbat hos McKinsey men, han verkar ha både hundratusentals miles och socialt liv. :)

Nej, min f.d. arbetsgivare slår McKinsey med råge :) Men mitt liv då såg ut som agehall, udda destinationer och bara hem för att tvätta kläder. Dock med förmånen att alltid sitta i C även för en resa till AMS.

Men mitt första år som konsult reste jag ut/hem 26 helger och då var det inte hälsosamt för mitt sociala liv. På McKinsey åker man i alla fall hem på torsdag eller fredag, det gjorde inte jag :p Att vakna för tjugonde gången på en inflygning till VIE en söndagsmorgon blir snabbt tråkigt. Hade det varit en fredagsmorgon, ok då skulle jag ha varit kvar.

Då insåg man vad kunskapen/erfarenheten var värd, och startade eget i stället. Nu kan man (delvis) styra detta själv fast livet blir aldrig som man har planerat. Man får också lära sig att "lön är ingen rättighet".

Back on topic, om fredagar :) Sitter på EspressoHouse på Dalagatan och jobbar. Jag har varit ohört produktiv under veckan och har jobbat av admin listan rejält. Tyvärr nu behöver jag massor av signaturer på avtal och dyl och alla andra är borta :(

I helgen hoppas jag tillbringa på Hasseludden om mitt förslag går hem hos tjejen. Nästa vecka är det full arbetsvecka, men nu är i alla fall sommarplanerna klara. Skall idag boka en "Business Saver" med Swiss till BCN, MXP eller VCE. Då är SEN status fixat för några år till och jag kan köra en FlySmart Award åt tjejen.

Trevlig helg till alla, och lite avis på alla som åker till London idag. Borde ha åkt med.

Första inlägget för mig i denna tråd. Inte riktigt min grej med narcissism ;)
Flög med Norwegian i morse från Sturup efter en vecka på näset. Bra plats för benen, unga söta trevliga flygvärdinnor. Sist det hände på allas favorit SAS var tidigt 2000 tal :)

Taxin tog fel avfart vid Arlanda och vi hamnade på E4 mot Uppsala! 30 minuter extra. All tid räknas idag eftersom man ska tillbaka till Arlanda vid 17 för en weekend i gamla hemstaden London. Packa om, tvätta, sova!!! fick 2 timmar inatt, samt i snitt 5 timmar resten av veckan eftersom minsta killen har magbesvär. Vad är detta? Första sonen var mao. ett perfekt exemplar... men det visste inte vi.

Middag med nära vänner i London ikväll, sen en nostalgisk kväll på China White (lol). Farnborough imorgon med resten av BC gänget. Blir bra det här.

Taxin tog fel avfart vid Arlanda och vi hamnade på E4 mot Uppsala! 30 minuter extra. All tid räknas idag eftersom man ska tillbaka till Arlanda vid 17 för en weekend i gamla hemstaden London. Packa om, tvätta, sova!!! fick 2 timmar inatt, samt i snitt 5 timmar resten av veckan eftersom minsta killen har magbesvär. Vad är detta? Första sonen var mao. ett perfekt exemplar... men det visste inte vi.
Han var ... smakprov(teaser, amuse bouche)? :D

Toppen