Senaste nytt

Fredagstråden™

Har haft "nöjet" idag att testa Air Asia på sträckan BKK-SGN. Det ska ju vara Asiens svar på Ryan Air, men där har dom fortfarande en bit att vandra. För det första flyger dom från normala flygplatser, vilket gjorde att jag kunde käka frukost i Dinersloungen i BKK idag. Man blir seatad, behöver stå i kör för att slippa sitta i mitten. Men väl på planet skärper dom sig. Jag är 175 cm och min knän låg kloss mot framförvarande säte. Inte blev det bättre av framförvarande fällde när sätet max. Men Asiaterna är ju inte så tunga, så ett knä i ryggen gav lite mera plats och sedan kunde jag sova mig igen större delen av resan.

Slutbetyg: Är man så illa tvungen att flyga med dem och inte är för lång kan det funka på sträckor runt 1-2 timmar. Men sitta hoptryckt i 3 timmar är inget jag skulle vilja göra.

Har haft "nöjet" idag att testa Air Aisa på sträckan BKK-SGN. Det ska ju vara Asiens svar på Ryan Air, men där har dom fortfarande en bit att vandra. För det första flyger dom från normala flygplatser, vilket gjorde att jag kunde käka frukost i Dinersloungen i BKK idag. Man blir seatad, behöver stå i kör för att slippa sitta i mitten. Men väl på planet skärper dom sig. Jag är 175 cm och min knän låg kloss mot framförvarande säte. Inte blev det bättre av framförvarande fällde när sätet max. Men Asiaterna är ju inte så tunga, så ett knä i ryggen gav lite mera plats och sedan kunde jag sova mig igen större delen av resan.

Slutbetyg: Är man så illa tvungen att flyga med dem och inte är för lång kan det funka på sträckor runt 1-2 timmar. Men sitta hoptryckt i 3 timmar är inget jag skulle vilja göra.

Man kan förboka plats vid nödutgång för ca 50 kronor (var priset för 2 år sedan), då har man ritkigt gott om plats. Jag har väldigt långa ben och slår oftast i knän i stolsryggen framför oavsett vilket flygbolag jag reser med i economy. Men dessa nödutgångsplatser gör stor skillnad och man kan till och med sträcka på benen lite.

Inte fredag idag heller, men det är antagningsdag för högskola/universitet.

Mina kommande fem år är nu fastlagda: Ekonomprogrammet på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Just nu säger jag bara: JAAA! :D

Inte fredag idag heller, men det är antagningsdag för högskola/universitet.

Mina kommande fem år är nu fastlagda: Ekonomprogrammet på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Just nu säger jag bara: JAAA! :D

Grattis! Jobba dig igenom det programmet och ta sedan jobb på McKinsey, du kommer att ha goda chanser att bli Pandion! (Eller HON eller vad du väljer) Du kommer inte ha något socialt liv att tala om men hundratusentals miles. ;-)

Toppen